آفتاب

هشدار وزیر خارجه انگلیس درخصوص نامه 47 سناتور آمریکایی به ایران

هشدار وزیر خارجه انگلیس درخصوص نامه 47 سناتور آمریکایی به ایران

وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به نامه‌ چند تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به مقامات ایران هشدار داد این اقدام می‌تواند موجب خرابکاری در مذاکرات هسته‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه‌ دیلی تلگراف فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در واکنش به نامه 47 سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به مقامات ایرانی هشدار داد که این نامه می‌تواند موجب خرابکاری در مذاکرات شود و تاثیر غیرقابل پیش‌بینی بر دیدگاه ایران داشته باشد.

این سناتورهای آمریکایی در یک اقدام غیر منتظره نامه سرگشاده خطاب به مقامات ایرانی را امضا و در آن اعلام کردند هر گونه توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 می‌تواند تنها تا پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعتبار داشته باشد.

باراک اوباما ، جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از دموکرات‌های این کشور نیز واکنش تندی به این نامه نشان دادند و آن را تضعیف سیاست خارجی دولت آمریکا توصیف کردند.

همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این نامه آمریکا را غیر قابل اعتماد خواند و گفت: نامه سناتورهای آمریکا فاقد ارزش قانونی است.

انتهای پیام

کد N764259

وبگردی