آفتاب
در گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر؛

کنگره بین‌المللی «بوشهر؛ دو قرن مقاومت» برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی «بوشهر؛ دو قرن مقاومت» برگزار می‌شود

بوشهر - دبیر کنگره بین المللی «بوشهر؛ دو قرن مقاومت» گفت: این همایش با سخنرانی سردار سعید قاسمی و دکتر حسن عباسی در گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر برگزار می‌شود.

محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی پر افتخار در بخش‌های مختلف به ویژه در ایستادگی و مقاومت مقابل استعمار است و در عرصه‌های مختلف توانسته مقابل دشمنان ایستادگی کند.

وی به موقعیت بسیار مهم خلیج فارس اشاره کرد و افزود: کشورهای قدرتمند به علت ظرفیت بالای خلیج فارس همواره چشم طمع به این آبراه مهم داشته‌اند و در پی دسترسی به این منطقه و استعمار کشورها بوده‌اند.

دبیر کنگره بین المللی «بوشهر؛ دو قرن مقاومت» با بیان اینکه استعمارگران انگلیس چهار بار به بوشهر تجاوز کردند، تصریح کرد: استعمار در هر چهار دوره هجوم خود با مقاومت مردم این خطه روبرو شد و شکست خورد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه استان بوشهر تاریخی بزرگ و پرشکوه در عرصه ایثار و مقاومت و پایداری دارد، این موضوع به باد فراموشی گرفته شده است و نیاز است که برنامه‌های مختلفی برای معرفی بوشهر و مقاومت مردم بوشهر برگزار شود.

میرزایی اذعان داشت: تعدادی از جوانان بوشهر با راه‌اندازی ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی «بوشهر؛ دو قرن مقاومت»، این کنگره را با حضور و سخنرانی سردار سعید قاسمی و دکتر حسن عباسی برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری این کنگره در گورستان متجاوزین انگلیسی در محله بهمنی شهر بوشهر، اذعان داشت: این همایش از ساعت ۱۹ روز جمعه ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره بین المللی «بوشهر؛ دو قرن مقاومت» از پوشش خبری این همایش توسط شبکه‌های افق، العالم، پرس تی‌وی، المیادین و رسانه‌های داخلی خبر داد و افزود: ترانه های جدید حامد زمانی و ساسان نوذری در این کنگره رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌های دیگری همچون مسابقات آثار ادبی و هنری در قالب شعر، متن ادبی، داستان، کاریکاتور، اینفوگرافیک، نماهنگ و گرافیک و شناسایی قهرمانان و مبارزین ضد استعماری در قالب این کنگره برگزار خواهد شد.

کد N764200

وبگردی