آفتاب

آغاز مذاکرات هیئت های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان

آغاز مذاکرات هیئت های عالی‌رتبه ایران و ترکمنستان

رئیس جمهور کشورمان امروز به طور رسمی در کاخ آغوزخان عشق آباد مورد استقبال همتای ترکمنستانی خود قرار گرفت. قرار است روسای جمهور دو کشور یک اصله نهال به نشانه دوستی دو ملت غرس کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهوری روز چهارشنبه به طور رسمی در کاخ آغوزخان عشق آباد از سوی «قربانقلی بردی محمد‌اف» رئیس جمهوری ترکمنستان مورد استقبال قرار گرفت.
مذاکرات هیئت های عالی‌ رتبه ایران و ترکمنستان پس از انجام مراسم استقبال رسمی ، با حضور دکتر روحانی و بردی محمد اف آغاز شد.
در مراسم استقبال از رئیس جمهوری کشورمان پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و ترکمنستان روسای جمهوری از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیئت‌های عالی‌ رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کرده و در پایان عکس یادگاری ثبت کردند.
روحانی در این سفر دو روزه ، با  قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه ، مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد و پس از دیدار مشترک هیئت های عالی رتبه دو کشور، چند سند همکاری در زمینه های بازرگانی، زیست محیطی، فرهنگی و قضایی میان مقامات ایران و ترکمنستان به امضا خواهد رسید.
همچنین روسای جمهور دو کشور امروز با حضور در همایش بزرگ تجاری اقتصادی ایران و ترکمنستان در جمع تجار و بازرگانان ایرانی و ترکمن سخنرانی و یک اصله نهال به نشانه دوستی دو ملت غرس خواهند کرد.
کد N764169

وبگردی