آفتاب

ملاقات معاون وزیرزنان ترکیه با مولاوردی در نیویورک

ملاقات معاون وزیرزنان ترکیه با مولاوردی در نیویورک

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز سه شنبه در حاشیه پنجاه و نهمین اجلاس کمیسیون مقام زن در نیویورک با نسرین چلیک معاون وزیرامور زنان ترکیه دیدار نمود.

به گزارش سرویس "زنان" ایسنا، شهیندخت مولاوردی در این ملاقات با اشاره به مناسبات گسترده میان دو کشور همسایه خواستار افزایش همکاری بین ایران و ترکیه شد و اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی را عامل موثری در این خصوص دانست.

وی با توجه به جایگاه مهم دو کشور در منطقه بعنوان اعضای سازمان همکاری های اسلامی افزود: مجموعه این ملاحظات عامل تقویت و ترغیب همکاری های دو کشور در حوزه زنان و خانواده است و ضمن اشاره به موضوع خشونت و افراطی گری در منطقه خاورمیانه به نام دین و بویژه علیه زنان و کودکان، همکاری های دو کشور در این زمینه را بستر مناسبی برای مقابله با این خشونت ها دانست.

معاون رئیس جمهور کشورمان همچنین اعلام آمادگی طرف ایرانی را برای امضاء یادداشت تفاهم مربوطه در زمینه همکاری نهادهای متولی امور زنان دو کشور در سفر آتی رئیس جمهور ترکیه به جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود.

نسرین چلیک معاون وزیر امور زنان ترکیه نیز ضمن تائید اشتراکات زیاد تاریخی فرهنگی دو ملت، این اشتراکات را تسهیل کننده همکاری ها در همه زمینه ها بویژه همکاری در امور زنان و خانواده دو کشور دانست و خواستار استفاده از ظرفیت های موجود برای مشارکت بانوان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی شد.

وی با اشاره به اینکه سابقه همکاری در امور زنان بین دو کشور از سالها قبل آغاز شده و توافق های مشخصی نیز در این زمینه صورت گرفته، ابراز امیدواری نمود در سفر آتی رئیس جمهور ترکیه به ایران این همکاری‌ها در چارچوب رایزنی بیشتر مقامات عالی دو کشور رسمیت بیشتری یابد.

انتهای پیام

کد N764044

وبگردی