آفتاب
المنار خبر داد

تروریست سعودی موفق به انفجار سفارت ایران نشد

تروریست سعودی موفق به انفجار سفارت ایران نشد

ارتش لبنان یکی از اعضای زن یک شبکه تروریستی سعودی که به دنبال انفجار در سفارت ایران بود را بازداشت کرد. براساس سندی که ارتش لبنان منتشر کرد یک تروریست تبعه عربستان سعودی درپی برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن سفارت ایران بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه المنار لبنان گزارش داد که سازمان امنیت عمومی این کشور «فاطمه خالد» یکی از تروریست‌های سوری را در حال تلاش برای ترک لبنان و عزیمت به عربستان سعودی بازداشت کرد.

براساس سندی که ارتش لبنان منتشر کرد «ابو حمزه المهاجر» تروریست تبعه عربستان سعودی به دنبال برنامه‌ ریزی برای هدف قرار دادن سفارت ایران از طریق عوامل انتحاری بود که قرار بود «فاطمه الخالده» یکی از این عوامل باشد.

این گزارش به این نکته اشاره نکرد که عزیمت تروریست بازداشت شده به عربستان سعودی در راستای مقدمه چینی برای اجرای عملیات تروریستی در آینده بوده یا اینکه عملیات مذکور در هنگام اجرا شکست‌ خورده است. ارتش لبنان همچنین به نقش احتمالی عربستان در این شبکه تروریستی نیز اشاره‌ای نکرد.

روزنامه لبنانی الاخبار هم نوشت که این عنصر انتحاری را نیروهای امنیت عمومی لبنان در فرودگاه بیروت بازداشت کرده و قرار است برای بازجویی از او به ارتش لبنان تحویل داده شود.

دو عنصر انتحاری عضو گروهک تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام به سرکردگی ماجد الماجد تروریست سعودی هم 28 آبان ماه سال 1392 در یک عملیات تروریستی دو مرحله ای به سفارت ایران در بیروت حمله کردند که به شهادت 25 تن از جمله حجة الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد.

ماجد الماجد چندی پس از این حمله، بعد از دستگیر شدن به صورت مشکوک در بیمارستان نظامی لبنان به هلاکت رسید و جسدش به عربستان سعودی منتقل شد.

این گروهک تروریستی تکفیری چند ماه بعد نیز طی یک عملیات ترویستی انتحاری دو مرحله ای دیگر به ساختمان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت حمله کرد که به شهادت و زخمی شدن تعدادی انسان بی گناه منجر شد.
کد N763992

وبگردی