آفتاب
/نیم‌نگاهی به تحقق شعار سال 93/

یک فعال دانشجویی: با برخورد شعاری با آرمان‌ها به جایی نمی‌رسیم

یک فعال دانشجویی: با برخورد شعاری با آرمان‌ها به جایی نمی‌رسیم

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: مسئولان به جای تکرار شعار سال، کمی هم به فکر برنامه‌ریزی و مجاهدت باشند.

رضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایارن(ایسنا)،در رابطه با تحقق شعار سال 93 اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را براساس راهبرد افزایش اقتدار ملی مطرح کردند.باید توجه داشته باشیم که اگر یک ملّتی به خود نیاید و خود را قوی نکند، دیگران به او زور می گویند. با پیروزی انقلاب اسلامی ما به ‌سمت اقتدار ملّی حرکت کردیم و راه زیادی نیز پیمودیم. عوامل اقتدار ملی اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش است.

وی افزود: متاسفانه باید اعلام کرد که مسئولان در تحقق شعار امسال ناکام ماندند. دلایل مختلفی در این رابطه وجود دارد. مهمترین دلیل آن نیز عدم خودباوری و رویکرد جهادی در برخی از مسئولین است. داشتن رویکرد جهادی پیش‌نیاز تحول در فرهنگ و اقتصاد است.مسئولان باید توجه داشته باشند با حرکت عادی و خواب آلوده و بی حساسیت نمی شود کارهای بزرگ را انجام داد. یک همت و مدیریت جهادی لازم است. باید حرکتی که می شود علمی، پرقدرت، با برنامه و مجاهدانه باشد.

این فعال دانشجویی همچنین گفت:متاسفانه عده ای به راحت‌طلبی‌ عادت کرده اند. با مدیران فرتوت و خواب آلوده نمی توان به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست یافت. به مسئولان توصیه می کنیم به جای تکرار شعار سال، کمی هم به فکر برنامه‌ریزی و مجاهدت باشند. با برخورد شعاری با آرمان‌ها به جایی نمی رسیم. دولت اعلام کرده که تمام سیاست‌های ما در اقتصاد، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است. این جای گلایه دارد که اگر سیاست های شما مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، پس گلایه های مقام معظم رهبری به کدام مسئولان است. مجلس نیز در زمینه تحقق شعار سال کوتاهی کرده است. اخیرا نائب رئیس مجلس عنوان کرده اند که بودجه 94 مبتنی بر اقتصاد مقاومتی نیست. لذا این انتقاد به دولت و مجلس وارد است که چرا در قبال این سیاست ها برخورد شعاری در پیش گرفته‌اند؟!

وی با بیان اینکه مسئولان باید به فکر پیشرفت کشور باشند، تصریح کرد:وقتی کشور در شرایط جنگ اقتصادی است مسئولان باید مانند یک سرباز به فکر رفع محدودیت ها و پیشرفت کشور باشند. مسئولیت مساوی با ریاست و مسافرت نیست. بلکه کار باید به صورت خستگی ناپذیر انجام شود. خلاصه کردن سرنوشت کشور به مذاکرات هسته ای یک اشتباه راهبردی است. مسئولان باید از توان و ظرفیت داخلی، از استعداد و فکر ایرانی و روحیه پرنشاط جوانان برای پیشرفت کشور استفاده کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت:ملت ما از اول انقلاب تا امروز در هر جایی که با روحیه جهادی وارد میدان شده، به پیش رفته است. این را ما در دفاع مقدس، در جهادسازندگی، در حرکت علمی دیدیم. در اسلام کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان ها را فراموش نکردن و شوق به کار.عده ای در آرمان ها نیز تردید دارند. مقام معظم رهبری عنوان کردند که هدف جمهوری اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است. آیا وزارت ارشاد ما یک سند، راهبرد و برنامه ای برای رسیدن به فرهنگ متعالی این تمدن تدوین کرده است؟ آیا در خصوص مدیریت فضای فرهنگی کشور و برنامه ریزی برای ترویج سبک زندگی اسلامی برنامه‌ای تدوین شده است؟

وی در پایان گفت:یکی از رسالت های جنبش دانشجویی که متاسفانه نادیده گرفته شده گفتمان سازی پیرامون اهمیت و جایگاه فرهنگ است. متاسفانه نگاه درستی در خصوص فرهنگ وجود ندارد. همه باید توجه داشته باشیم که فرهنگ از اقتصاد نیز مهمتر است.

به گفته وی،مسئولان باید با توکل به خدای متعال و با استمداد از توفیقات و تأییدات الهی و کمک های مردمی، مجاهدانه وارد میدان عمل شوند؛ چراکه هم در زمینه اقتصاد و هم در زمینه فرهنگ کارهای روی زمین مانده بسیار زیاد است و مطالبات رهبری نیز محقق نشده است.

انتهای پیام

کد N763952

وبگردی