آفتاب

هشدار رهبر انصارالله درباره گسترش داعش در یمن

هشدار رهبر انصارالله درباره گسترش داعش در یمن

رهبر جنبش انصارالله یمن درباره حمایت برخی طرف‌های داخلی و بین‌المللی برای گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت "روز شهید" گفت: دست‌های جنایتکار که برای خدمت به منافع اسرائیل و غرب به وجود آمده، علیه کشور ما به حرکت درآمده‌اند.

وی سالگرد روز شهید را بیانگر مظلومیت مردم یمن دانست و افزود: مردم یمن به صورت گسترده از برنامه‌ای که منادی عدالت و استقلال است، حمایت می‌کنند.

الحوثی هشدار داد: جریان تکفیری به هدف توطئه علیه یمن و کل منطقه ایجاد شده است. یمن امروز هدف قرار گرفته است و دشمنان با فرستادن تکفیری‌ها از آنها حمایت تسلیحاتی کرده و ابزار قدرت و سلطه را در اختیار آنان قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رهبر جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: به گروه‌های یمنی که به خارج تکیه کرده‌اند، می‌گوییم که محاسباتشان اشتباه است و روی بازنده‌ها و شکست خوردگان حساب بازکرده‌اند و باید با مردم یمن باشند.

الحوثی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در یمن، خاطرنشان کرد: برخی قدرت‌های بین المللی و منطقه‌ای به دنبال تحمیل اوضاع دلخواهشان بر یمن و ادامه آن هستند.

رهبر جنبش انصارالله اظهار داشت: از سطح جرم و جنایتکاری بعضی گروه‌های سیاسی و کوتاهی بعضی دیگر در نادیده گرفتن خطرات در یمن آگاه هستیم.

وی تصریح کرد: چرا برخی قدرت‌های بین المللی و منطقه‌ای به دنبال آن هستند که فروپاشی و شکست داعش در عراق، با گسترش آن در یمن همزمان شود؟ برخی از گروه‌های داخلی با این نقشه همراه هستند و به عنوان بخشی از توطئه ضد یمن فعالیت می‌کنند.

الحوثی با اشاره به فعالیت آشکار القاعده در جنوب یمن اظهار داشت: وجود القاعده خطری برای برادران جنوبی ما و مسأله آنها است.

رهبر جنبش انصارالله با انتقاد از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تأکید کرد: مواضع شورای همکاری در قبال ملت یمن عادلانه و سالم نیست.

الحوثی با اشاره به مانع‌تراشی حزب الاصلاح یمن، خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری و جنایتکار از مواضع غیرمسؤولانه برخی گروه‌های سیاسی در یمن استفاده می‌کنند. همدستی حزب الاصلاح با القاعده، آشکار شده است.

وی تأکید کرد که یمنی‌ها باید اوضاع داخلی این کشور را حل و فصل کنند زیرا اگر سکوت کنند، هزینه مقابله با چالش‌ها بیشتر خواهد شد.

رهبر جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: ما در مقابل هیچکدام از دشمنان به زانو در نمی‌آییم ولی برای مقابله با بحران‌ها و مشکلات در یمن نیازمند حس مسئولیت‌پذیری هستیم.

الحوثی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ قرآنی که موجب به وجود آمدن قدرت و پایداری ملت یمن شده است، وجود نداشت، تکفیری‌ها این کشور را تحت کنترل می‌گرفتند.

انتهای پیام

کد N763830

وبگردی