آفتاب

آیت الله یزدی:‌ باید مواظب خودپسندی و ریاست طلبی باشم

آیت الله یزدی:‌ باید مواظب خودپسندی و ریاست طلبی باشم

رییس جدید مجلس خبرگان رهبری گفت: باید مواظب باشم تا با مسئولیتی که به من واگذار شده خودپسندی و ریاست طلبی دامنم را نگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله محمد یزدی در جلسه خود با تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری پیش از ضیافت شام خبرگان اظهار کرد:‌ شما امروز این مسئولیت ریاست خبرگان را به من واگذار کردید و من باید مواظب باشم که خودپسندی و ریاست طلبی دامنم را نگیرد. این اعتباری است که به من داده شده و یک وظیفه است که بار سنگینی روی دوش من آمده و وظیفه‌ام را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان باید مرز خودخواهی و خویشتن‌دوستی را بشناسد، افزود: باید بدانیم که خودخواهی و خویشتن دوستی تا کجاست و تا چه اندازه باید به فکر خود باشیم. ما باید تا اندازه ای که دیگران از خودپسندی ما آسیب نبینند به فکر خود باشیم و در عین دیدن خود باید دیگران را هم ببینیم که این همان معنای زندگی اجتماعی است.

یزدی ادامه داد: وقتی خداوند چیزی از نعمت‌های خود را به ما داد در درجه اول باید دارالآخرت را درنظر بگیریم و در درجه بعدی به نیازمندی‌های طبیعی خود رسیدگی کنیم. چرا که به هر حال غرایض عالیه از نعمت‌های خداست و حب ذات به معنای خویشتن خویش را نگه داشتن است.

رییس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره دادگاه‌های ویژه روحانیت خطاب به خبرگان خاطرنشان کرد: اجازه دهید دادگاه های ویژه روحانیت با ساز و کار خودش کار کند و مطمئن باشید آنچه از دور دیده می شود و در تصورات می‌آید واقعیت ندارد. دادگاه ویژه مثل قوه قضاییه مطابق نظم خاصی است و ضرورت آن را همه ما قبول داریم.

یزدی همچنین به بعد نظارتی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان معمولا به حسن اجرای قوانین نظارت می کند و حق قانون گذاری ندارد، امروز هم این شورا یک سری منابع اطلاعاتی رسمی و یک سری مراکز مردمی در دفاتر استان‌ها و شهرستان ها دارد که اطلاعات را به آن می‌رسانند.

انتهای پیام

کد N763798

وبگردی