آفتاب
زاهدی:

بهبود فضای کسب و کار در کردستان ضروری است

بهبود فضای کسب و کار در کردستان ضروری است

سنندج - استاندار کردستان گفت: یکی از نیازهای اصلی استان در شرایط فعلی بهبود فضای کسب و کار برای رونق و افزایش تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر سه شنبه در جلسه شورای ادارای شهرستان سنندج اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری تمام قوا و سازمان ها شرایط التهاب در جامعه از بین رفته است و ثبات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده است.

وی افزود: امروز تورم 44 درصدی به 15 درصد رسیده است و دولت به دنبال تک رقمی کردن تورم در کشور است که این گام بسیار مهم دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم است.

استاندار کردستان بیان کرد: قانونمند کردن فعالیت ها در عرصه های مختلف از دیگر گام های دولت بوده و تمام تلاش دولت بر حرکت قانونمند است چرا که تجاوز از قانون چهارچوب های اساسی مدیریت را از هم می پاشد.

زاهدی یادآور شد: همچنین بحث انضباط مالی از دیگر اولویت های دولت است و باید باید انظباط مالی منطبق بر قوانین کاهش تورم در دستور کار همه ای مسئولان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و تحریم ها دولت مجبور به اجرای سیاست انقباضی است و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب شاهد تزریق اعتبارات مناسب در تمامی حوزه ها باشیم.

استاندار کردستان گفت: در سطح خارجی هم حدود یک سال و نیم است که مذاکرات در حال انجام است و در این مدت فراز و فرود زیادی داشته ایم و باید قبول کنیم که کار دیپلماسی کار بسیار سخت و زمان بری است.

زاهدی اظهار داشت: امروز با برخورد درست و سیاست مناسب خارجی شش قدرت جهان در مقابل ایران حاضر به مذاکره هستند.

وی افزود: در نهایت حفظ منابع ملی نتیجه ای مطلوب دولت و ملت از مذاکرات است و تصمیم گیرنده نهایی مذاکرات رهبر معظم است و در صورت مشاهده منافع ملی دستور قطع مذاکرات را صادر می کند.

استاندار کردستان بیان کرد: حضور مردم همیشه در صحنه و تلاش مسئولان در تمامی عرصه ها می تواند پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده در برابر ابر قدرت های جهان باشد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مدیریت یعنی بهره گیری از کلیه منابع برای رسیدن به یک هدف مشخص و هر یک از سازمان ها وظایف،اختیارات و اهداف مشخصی دارند که جمع آنها باعث رفع مشکلات و پیشرفت استان می شود.

وی ادامه داد: منابع مالی، اعتباراتی و انسانی که در اختیار دستگاه ها قرار دارند برای انجام بهتر امور است و باید از آنها به بهترین شکل استفاده کنیم.

استاندار کردستان گفت: در تعاریف مدیریتی از یک ظرفیت غافل هستیم و آن زمان است و باید قبول کرد که زمان بهترین منبعی است که خداوند در اختیار مدیران قرار داده که تکرار نمی شود.

زاهدی اظهار داشت: هر مدیریتی مدتی مسئولیت خدمت را بر عهده دارد و اگر از این فرصت استفاده نکند نعمت خداوند که همان زمان است را از بین برده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط استان کردستان اشاره کرد و افزود: بهبود فضای کسب و کار برای سرمایه گذاری کلان در کردستان ضروری است.

استاندار کردستان بیان کرد: اصلی ترین مشکل و عدم توسعه نیافتگی استان نبود سرمایه گذار و طرح های توجیهی متناسب با اندیشه سرمایه گذاران است.

زاهدی یادآور شد: امسال تلاش زیادی برای جذب سرمایه گذار شده اما متاسفانه به دلیل نبود فضای کسب و کار مناسب تا کنون سرمایه گذاری برای توسعه همه جانبه استان فاهم نشده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود تمام مسئولان و مردم با برنامه ریزی و عزمی ملی شرایط کسب و کار استان را متناسب با جذب سرمایه گذار ارتقا دهند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به بحران کم آبی شهر سنندج اشاره کرد و گفت: برای تامین آب شرب شهر سنندج و جلوگیری از مشکلات جیره بندی تا پایان خرداد ماه سال آینده انتقال آب از سد آزاد برای تامین آب شهر سنندج انجام می ‌شود.

زاهدی اظهار داشت: قم، کرمان و سنندج سه شهر در کشور هستند که با بحران کم آبی مواجه هستند و باید راهکار مناسبی ارائه شود.

وی افزود: همچنین توسعه پایدار بدون حفظ منابع طبیعی و محیط زیست امکان پذیر نیست و هویت شهر سنندج طبیعت زیبا و منحصر به فرد آن است اما متاسفانه تپه ‌های این شهر که بزرگترین سرمایه برای ایجاد فضای سبز بود به ساختمان و خانه تبدیل شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: مشکل ساخت و ساز بی رویه و نبود فضای سبز مناسب باید با مدیریت شهری مناسب و برنامه ریزی حل شود.

زاهدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: طرح راه آهن تهران- همدان- سنندج اجرایی شده و این طرح تا پایان سال 96 به اتمام می رسد.

کد N763533

وبگردی