آفتاب

براون: خروج از اتحادیه اروپا انگلیس را به کره شمالی اروپا تبدیل می‌کند

براون: خروج از اتحادیه اروپا انگلیس را به کره شمالی اروپا تبدیل می‌کند

نخست وزیر سابق انگلیس هشدار داد، اگر کشورش از اتحادیه اروپا خارج شود و هیچ دوست یا نفوذی در این بلوک نداشته باشد به "کره شمالی اروپا" تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، گوردن براون، نخست وزیر سابق انگلیس گفت، لندن در راه پیشی گرفتن از آلمان به عنوان قدرتمندترین اقتصاد اروپا در دهه اخیر است اما این مساله با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به خطر می‌افتد. هرچند که در حال حاضر نیز با موضع بلاتکلیف دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، ارتباط بین‌المللی کشور درخصوص مسائلی همچون اوکراین ضعیف شده است.

براون در مقاله‌ای که امروز (سه شنبه) در روزنامه گاردین منتشر شد، نوشت: ما باید درباره سه میلیون شغل، 25 هزار کمپانی، 200 میلیارد پوند صادرات سالانه و 450 میلیارد پوند سرمایه‌گذاری خارجی مرتبط با اروپا حقیقت را بگوییم.

وی افزود: ما باید بگوییم که اگر انگلیس گزینه ترک اروپا برای پیوستن به جهان را انتخاب کند به کره شمالی اروپا تبدیل می‌شود و بدون دوست، نفوذ، تجارت جدید و سرمایه‌گذاری می‌ماند.

کامرون متعهد شده اگر حزب محافظه کارش در انتخابات پارلمانی هفت مه سال جاری میلادی پیروز شود، تا پایان سال 2017 میلادی رفراندومی را در خصوص ماندن یا خارج شدن از اتحادیه اروپا برگزار می‌کند.

حزب "کارگر" به رهبری بروان که دراکثر نظرسنجی‌های صورت گرفته پا به پای حزب محافظه کار پیش می‌رود، گفته چندین رفراندومی را پیشنهاد نخواهد کرد مگر آنکه تغییر قدرت از لندن به بروکسل وجود داشته باشد.

نظرسنجی صورت گرفته در ماه گذشته میلادی حاکی از آن بود که 45 درصد موافق ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا و 35 درصد مخالفان این مساله هستند.

انتهای پیام

کد N763510

وبگردی