آفتاب

سفیر آمریکا با ۸۰ بخیه در صورت از بیمارستان مرخص شد

سفیر آمریکا با ۸۰ بخیه در صورت از بیمارستان مرخص شد

«مارک لیپرت» سفیر آمریکا در سئول که هفته گذشته مورد حمله با چاقو قرار گرفت با ۸۰ بخیه در صورت از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبر ترک، دوران نقاهت «مارک لیپرت» ۴۲ ساله در بیمارستانی در سئول پایان یافت. بر این اساس حال سفیر آمریکا در کره جنوبی که پنج شنبه گذشته توسط مردی مسلح به چاقو از ناحیه صورت و دست مجروح شده بود، مساعد است.

این در حالی است که پزشکان برای مداوای صورت مجروح شده لیپرت ۸۰ بخیه به کار برده اند. طبق این گزارش سفیر آمریکا پس از گذراندن دوران نقاهت ۵ روزه از بیمارستان دانشگاه یون سئی سئول مرخص شده است. وی پس از بازگشت به محل کار حال عمومی خود را رضایت بخش اعلام کرده و گفته است به «در پیش گرفتن دیپلماسی دوستانه» ادامه خواهد داد.

پنج شنبه گذشته در جریان یک مراسم در سئول مردی با چاقو به سفیر آمریکا در کره جنوبی حمله کرد. در این حمله لیپرت از ناحیه صورت و مچ مجروح شد. در پی این حمله وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جراحت های دیپلمات این کشور خطرناک نیست.

طبق گزارش ها عامل این حمله مرد ۵۵ ساله کره ای است که خود را از فعالان جنبش اتحاد مجدد دو کره معرفی کرده است. این فرد که در محل جرم دستگیر شد همچنین مخالفت خود را با رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره اعلام کرد.

کد N763405

وبگردی