آفتاب
حقیقت پور:

نامه سناتورهای آمریکایی سند بی‌آبرویی آمریکایی‌هاست

نامه سناتورهای آمریکایی سند بی‌آبرویی آمریکایی‌هاست

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نامه سناتورهای آمریکایی فاقد ارزش حقوقی است معتقد است این نامه سند محکمی بر بی آبرویی مسئولین آمریکایی است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نامه سرگشاده 47 سناتور آمریکایی مبنی بر اینکه اعلام کردند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما می تواند لغو شود یا تغییر پیدا کند گفت: این موضوع نشان‌دهنده وضعیت افتضاح مدیریتی در آمریکاست که آنجا هر گروه تندرویی برای خود سازی می‌زند و یک هارمونی مشخص و معین از وضعیت داخلی آمریکا دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها قدرت تصمیم‌سازی واحدی در داخل کشور خود ندارند و نمی‌دانند چطور مدعی مدیریت جهان هستند، این کشور یک بار با آهنگ عرب‌ها می رقصد، زمانی با آهنگ صهونیست‌ها و گاهی نیز همچون حالا که هنوز اتفاقی نیفتاده زیر همه چیز می‌زنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت خاطرنشان کرد: اگر چنین روندی باشد که در فضای بین‌المللی سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و بهتر است مسئولین آمریکایی بنشینند و مشکلات داخلی خود را حل کنند.

حقیقت پور همچنین گفت: ما برای آمریکا متاسفیم که چنین وضعیت آشفته‌ای در تصمیمات سیاسی خود دارند و نمی‌توانند یک حرف واحد بزنند.

وی با تاکید بر اینکه ما اهل مذاکره و توافق خوب هستیم تصریح کرد: حرف‌هایی که از سوی مسئولین آمریکایی مطرح می‌شود نشان از این دارد که آن‌ها اهل توافق نیستند و چهره‌ واقعی‌ آن‌ها را بیش از پیش به مردم نشان می‌دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در پایان نامه سناتورهای آمریکایی را فاقد ارزش حقوقی دانست و گفت: این نامه دلیل محکمی بر بی آبرویی آمریکایی هاست که به هیچ توافق و قانونی پایبند نیستند.

انتهای پیام

کد N763167

وبگردی