آفتاب

وزیر دفاع یمن به عدن نرفته است

وزیر دفاع یمن به عدن نرفته است

به رغم انتشار اخباری از پیوستن وزیر دفاع در دولت مستعفی یمن به عبد ربه منصور هادی در عدن او اعلام کرده است که دعوت عبد ربه منصور هادی برای رفتن به عدن و شرکت در نشست دولت مستعفی را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه یمنی الشارع گزارش داد: هیاتی که به دیدن سرلشگر محمود الصبیحی، وزیر دفاع در دولت مستعفی یمن در خانه‌اش در استان لحج رفته بود، نتوانست وی را برای رفتن به عدن و پیوستن به جرگه عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی این کشور قانع کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به الصبیحی گزارش داد که وی از نپذیرفتن دعوت هادی برای رفتن به عدن عذرخواهی کرده و علت این امر را این مساله عنوان داشته که نمی‌خواهد با هیچ طرفی باشد و می‌خواهد از این شرایط دور بماند.

این منبع تصریح کرد که الصبیحی از هادی و دیگر گروه‌ها در یمن خواسته است که به خاطر این کشور از برخی از مواضع خود کوتاه بیایند و این اقدام آنها مورد ستایش نسل‌های کنونی و آتی قرار خواهد گرفت چراکه یمن در مسیر خطرناکی قرار دارد که از سوی طرف‌های خارجی برنامه ریزی شده است.

این منبع گفت که هیات از الصبیحی خواست تا به این پیشنهاد فکر کند به ویژه اینکه عبد ربه منصور هادی منتظر وی است و حضور وی در کنار هادی موضع او را علیه جنبش انصارالله تقویت می‌کند اما الصبیحی این مساله را نپذیرفت.

منابع همچنین اعلام کرده‌اند که الصبیحی نقطه‌نظرات بسیاری را نسبت به روش اداره بحران سیاسی توسط عبد ربه منصور هادی دارد.

انتهای پیام

کد N763072

وبگردی