آفتاب

بازی با شیلی و داستان اختلاف 75 هزار یورویی

بازی با شیلی و داستان اختلاف 75 هزار یورویی

تسویه مطالبه یا اختلاف حساب 75 هزار یورویی واسطه‌ی بازی تدارکاتی با شیلی از فدراسیون فوتبال، به شرطی برای بازی تدارکاتی با شیلی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، طرح موضوع امکان لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال برابر شیلی که ابتدا از زبان کارلوس کی‌روش و سپس علی کفاشیان بیان شد موضوع عجیب و قابل تاملی است زیرا تا جایی که در رسانه‌ها مطرح شده تمام برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال و تیم ملی بر پایه برگزاری این مسابقه تدارکاتی و همین طور بازی با سوئد انجام شده است تا جایی که این سفر در برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ هم لحاظ شده است.

همه چیز درباره پیشنهاد بازی با شیلی

بازی با سوئد در استکهلم طبق پیشنهاد و قرارداد رسمی فدراسیون این کشور بود اما بازی با شیلی در اروپا را یکی از مدیر برنامه‌های ایرانی فیفا که در قالب یک آژانس بین‌المللی با داشتن دفاتری در اروپا فعالیت می‌کند، پیشنهاد داده بود. فردی که ارتباط نزدیکی هم با کارلوس کی‌روش دارد. یک سفر به استکهلم اما انجام دو بازی تدارکاتی با دو تیم بزرگ بدون هزینه خاصی.

سوئد پذیرفته است تمام هزینه‌های سفر تیم ایران را بپردازد، از بلیت رفت و برگشت هواپیما تا هتل و سایر هزینه‌های جانبی، اما وقتی پیشنهاد بازی با شیلی در یکی از کشورهای اروپایی هم مطرح شد، فدراسیون تصمیم گرفت با یک تیر دو نشان بزند و با شیلی هم در سوئد بازی کند اما سوئدی‌ها بخاطر اینکه بازی دوم ایران تحت تاثیر بازی نخست مقابل شیلی قرار نگیرند، آن را نپذیرفتند تا نهایتا آژانس واسط تصمیم به برگزاری این بازی در اتریش بگیرد.

در توافق پیش روی فدراسیون، بازی با شیلی کاملا رایگان است و حتی هزینه اقامت تیم ملی در اتریش هم بر عهده آژانس واسط است و آنها بلیت‌فروشی،‌ تبلیغات و حق پخش تلویزیونی این دیدار را برمی‌دارند. از طرفی سوئد قرار است مبلغی را به عنوان هزینه بلیت تیم ملی ایران در استکهلم بپردازد و از طرف دیگر چون بلیت برگشت از سوئد با ایرلاین ایرانی انجام می‌شود هزینه‌ها کمتر شده و پول دریافتی هزینه کل بلیت‌ها ( تهران – وین – استکهلم – تهران) را پوشش می‌دهد. حال سوال اینجاست پس دیگر چه هزینه‌ای می‌ماند که بخاطر آن بخواهد این سفر لغو شود؟

اختلاف حساب 75 هزار یورویی

به نظر می‌رسد واقعیت طرح این مساله مطالبه 75 هزار یورویی مدیر برنامه‌ها یا همان آژانس برگزار کننده بازی است. طلبی که عمدتا بابت یکسری هزینه‌ها در اردوی تدارکاتی قبلی تیم ملی در اتریش است اما ظاهرا خزانه‌داری و مسوولان مالی فدراسیون فوتبال در وهله اول بنا به دلایلی آن را نپذیرفته‌اند تا یک اختلاف حساب میان طرفین ایجاد شود.

از طرفی به دلیل اعتمادی که‌ کی‌روش به این شخص یا همان آژانس دارد و همینطور همکاری قبلی فدراسیون با او، ترتیب برنامه‌ریزی این سفر بر اساس توافق‌های شفاهی بوده و فدراسیون هیچ قرارداد مکتوبی را بابت آن دریافت نکرده است، همین موضوع باعث شده که با نزدیک شدن به زمان اردو و البته بازگشت کی‌روش به تهران، پای این مطالبه‌ی مالی به رسانه‌ها هم کشیده شود و موضوع به عنوان "مشکلات مالی فدراسیون برای اعزام تیم ملی به اتریش" مطرح شود تا شاید عاملی شود برای فشار به فدراسیون و تسویه بدهی 75 هزار یورویی پیش از سفر به اتریش.

کفاشیان خود نیز این موضوع را تایید کرده است و در واکنش به صحبت‌های کی‌روش در این باره گفته است: "هنوز بازی با شیلی قطعی نیست. ما درخواست کرده‌ایم که قرارداد را برای ما ارسال کنند و درباره‌ی آن نظر دهیم. آمادگی این را داریم که این دیدار را برگزار کنیم. البته فدراسیون فوتبال از قبل به آژانسی که این بازی را برگزار می‌کند بدهی دارد و در تلاش هستیم که این بدهی را نیز پرداخت کنیم."

البته گفته می‌شود فدراسیون فوتبال به آژانس هواپیمایی که با او همکاری می‌کند بیش از یک میلیارد تومان بدهکار است اما حداقل هزینه بلیت سفر اروپایی تیم ملی را سوئدی‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام
کد N762990

وبگردی