آفتاب

واکنش اوباما به نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به ایران

واکنش اوباما به نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به ایران

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نامه سرگشاده جمعی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به مقامات ایرانی، تأکید کرد: تمرکز من روی حصول توافق هسته‌ای با ایران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از اقدام 47 تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا برای امضای نامه سرگشاده خطاب به مقامات ایرانی که در آن گفته بودند هر گونه توافق هسته‌ای ممکن است بعد از پایان ریاست جمهوری اوباما اعتباری نداشته باشد به شدت انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه واکنش خود به این نامه گفت: تمسخرآمیز است که ببینیم برخی اعضای کنگره بخواهند یک اقدام شبیه به تندروهای ایرانی انجام دهند.

وی ادامه داد: این قانون‌گذاران در یک ائتلاف عجیب و غیرمنتظره خود را با تندروهای ایرانی هم‌پیمان کردند که مخالف حصول یک توافق هسته‌ای بین‌المللی هستند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: تمرکز من روی حصول یک توافق با ایرانی‌ها قرار دارد که به این کشور اجازه می‌دهد برنامه هسته‌ای‌اش را گسترش دهد و به طور همزمان اطمینان دارد که این برنامه تسلیحاتی نخواهد شد.

اوباما ادامه داد: من فکر می‌کنم آنچه ما هم‌اکنون روی آن تمرکز کرده‌ایم در حقیت این است که ببینیم می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم یا نه.

وی همچنین گفت: زمانی که به توافق برسیم، اگر برسیم سپس قادر خواهیم بود که مسأله را برای مردم آمریکا تشریح کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این اقدام را تلاشی برای تضعیف یک توافق هسته‌ای و مداخله در مذاکرات کنونی با ایران خواند و گفت: این یک ائتلاف غیرمعمول با تندروها در ایران است.

انتهای پیام

کد N762809

وبگردی