آفتاب

ابراهیم الجعفری: عراق در خط مقدم جنگ جهانی علیه تروریسم است

ابراهیم الجعفری: عراق در خط مقدم جنگ جهانی علیه تروریسم است

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه کشورش در خط مقدم جنگ جهانی واقعی علیه تروریسم قرار دارد، گفت: برای اداره این جنگ جهانی باید اقدامی جهانی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب که با محوریت فلسطین، یمن و لیبی برگزار شد خطاب به همتایان عرب خود گفت: عراق در صف اول جنگ جهانی واقعی با نام جنگ علیه تروریسم قرار دارد که در عراق آغاز نشده و احتمالاً در این کشور نیز به پایان نمی‌رسد.

وی افزود: ما با جنگی در دو جبهه مواجهیم یکی جبهه داخلی که در آن به خاطر حفظ آبرو، آزادی، کرامت و جان شهروندان خود می‌جنگیم و دوم در جبهه خارجی به نیابت از شما می‌جنگیم چراکه کشورهای شما بدون استثناء در معرض خطر تروریست‌ها قرار دارند.

جعفری خاطرنشان کرد: تروریسم دین و وطن ندارد و در تمامی کشورهای جهان گسترش یافته است. تروریست‌ها در هر کشوری به سرعت حضور می‌یابند چراکه ارزش‌ها و اصول خاصی ندارند و هدف آنها شورش و سیطره بر زمین است.

جعفری همچنین از تمامی کشورهایی که در چنین شرایط بسیار حساسی از عراق حمایت می‌کنند، قدردانی کرد و از کشورهای عربی خواست تا حمایت بیشتری از این کشور به عمل آورند.

وی همچنین در حاشیه دیدار با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب گفت: تروریسم در عراق جهانی است برای همین باید اقدامی بین‌المللی برای ممانعت از گسترش تروریست‌ها در دیگر کشورها صورت بگیرد.

جعفری بار دیگر تاکید کرد که عراق به نیروی زمینی خارجی نیاز ندارد و در حال حاضر وارد جنگ علیه تروریسم به نیابت از تمامی کشورهای جهان شده است.

وی قهرمانی و شجاعت نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی را در جنگ علیه داعش ستود و گفت: سیطره داعش بر عراق موجب آوارگی هزاران خانواده شده که در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند. داعش همچنین زیرساخت‌ها و مراکز و آثار باستانی عراق را تخریب کرده است. برای همین باید اقدامی جدی از سوی تمامی کشورها برای مقابله با داعش صورت بگیرد.

انتهای پیام

کد N762765

وبگردی