آفتاب

قادری:مجلس توجه به مسایل ریز و جزیی را کنار بگذارد

قادری:مجلس توجه به مسایل ریز و جزیی را کنار بگذارد

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت:رویکرد سیاسی سال جدید مجلس بایستی توجه به انقلاب های منطقه و توسعه مناسبات با این کشور ها برای تبادل تکنولوژی باشد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرآنلاین درخصوص اینکه مجلس نهم برای ورود به سال جدید چه خانه تکانی باید انجام دهد،گفت:امسال سال پایانی کار مجلس نهم است و باید از پرداختن به مسایل ریز و جزیی جدا شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مهمترین خانه تکانی مجلس بایستی عبور از مسایل جزیی و پیش پا افتاده باشد، گفت: مجلس باید به سراغ مسایل کلی تر حرکت کرده و از همین حالا از ظرفیت قانون گذاری در مدت باقی مانده استفاده کند.
وی در توضیح استفاده از ظرفیت های باقیمانده گفت: مجلس باید گیرها و موانعی را که بر سر راه قوانین وجود دارد و هنوز تعیین تکلیف نشده اند برطرف نماید.
قادری گفت:مواردی مانند راه های خروج از رکود یا قانون مالیات مستقیم یا قانون تنظیم، کارهای بزرگی بودند که در مجلس و درسال 93 انجام شدند.
وی درخصوص مهمترین موضوعی که از نظر وی در سال 93 درمجلس نهم و در بین نمایندگان بهتر بود که انجام نشود نیز گفت: فکر می کنم مجلس باید بر روی برداشت از صندوق توسعه ی ملی خط بکشد، کاری که در بودجه سال 94 انجام شد.
قادری افزود:درسال بعد باید تلاش کنیم دیگر سراغ منابع صندوق توسعه ی ملی نرویم و اجازه بدهیم منابع صندوق توسعه ملی برای توانمند سازی بخش غیر دولتی به کار گرفته شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص اینکه از لحاظ سیاسی مجلس نهم چه خانه تکانی سیاسی برای ورود به سال آخر فعالیت خودش باید انجام دهد، نیز گفت: با توجه به شرایطی که کشور در حال حاضر با آن مواجه است و موفقیت هایی که علاقه مندان به انقلاب اسلامی در جای جای دنیا در کشور های منطقه بدست آورده اند، مجلس نیز باید همراهی کند.
وی در توضیح این مساله گفت: مجلس باید برای تحقق این موضوع و این حقیقت همراهی داشته باشد و از نظر تکنولوژی با توجه به تحولات بین المللی، ارتباطات کشور و مناسبات اش را با کشور های همسایه و کشور های همسو تنظیم کرده و توسعه بخشد.
قادری افزود:مجلس باید زمینه را برای اثبات تعامل بیشتر با جهان اسلام و کشور های جدا شده ازطاغوت فراهم کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:تقویت اقتصاد مقاومتی از مهمترین موضوعاتی است که باید مد نظر مجلس قرار بگیرد.

2929

کد N762512

وبگردی