آفتاب
آیت الله جوادی آملی:

توصیه دین حفظ امنیت است/ تأکید بر خودکفایی در امور دفاعی

توصیه دین حفظ امنیت است/ تأکید بر خودکفایی در امور دفاعی

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه ابرقدرت‌ها باید بدانند با کشتن نمی‌توان جهان را اداره کرد، گفت: توصیه دین، حفظ امنیت و بالابردن قدرت دفاعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف نیروهای مسلح به همراه جمعی از مدیران و فرماندهان این معاونت با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

استاد برجسته حوزه در این دیدار به نقل از مرحوم کاشف الغطاء گفت: اگر نماز ستون دین است، جهاد خیمه دین است و اگر جهاد و دین نباشد ستون افراشته به تنهایی بی معنی است، مسجد جای ستون سازی و جبهه جای خیمه سازی است.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: همانگونه که مسجد را عالمان و متدینین می‌سازند و آباد می‌کنند، معماران جهاد و جبهه نیز باید عالم، پاک و منزه باشند.

باید معنای اسلام هراسی را تغییر دهیم

وی افزود: مبنای ما، در معماری دفاعی کشور صیانت از خود است، قدرت دفاعی و نظامی ما باید مانند کوه دماوند باشد که حوادثی مانند طوفان و بوران را به جان می‌خرد و آنها را به فرصت‌هایی همچون چشمه و رود تبدیل می‌کند، اگر دشمن در ما چنین توانی ببنید هرگز به فکر تجاوز به کشور نخواهد افتاد.

آیت الله جوادی آملی، اسلام هراسی را پدیده‌ای بی پایه و اساس دانست و اظهار داشت: باید معنای اسلام هراسی را تغییر دهیم، اسلام هراسی نباید به معنای هراس از حمله اسلام باشد بلکه باید عالمانه و محققانه آنچنان قدرت دفاعی داشته باشیم که هیچکس حتی خیال تجاوز به حریم ما را به خود راه ندهد لذا لازم است دشمن در ما مردانگی و ایستادگی ببیند.

وی افزود: توصیه دین، حفظ امنیت و بالابردن قدرت دفاعی است، آنجا که به حضرت داوود می‌فرماید از معجره نرم شدن آهن در دستانش به جای ساخت سلاح جنگی، به ساختن زره که وسیله تدافعی است بپردازد.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما شاگرد این مکتبیم و حتی اگر آهن هم به دست ما نرم بشود آن را برای ساخت سلاح به کار نمی‌بریم بلکه از قدرت خود در بالابردن توان دفاعی و امنیتی خود و حل مشکل دیگران استفاده می‌کنیم.

سیاست‌های جنگ طلبانه غرب شکست خورده است

وی سیاست‌های جنگ طلبانه غرب را شکست خورده اعلام کرد و گفت: اگر دلیل و توجیه ساخت این همه سلاح توسط کشورهای غربی حفظ انسان و انسانیت است باید به آنها فهماند تا تعریف از انسان مشخص نباشد این هدف محقق نخواهد شد، اگر تنها انسان را حیوان ناطق بدانیم که امروزه در غرب همین تعریف از انسان رواج دارد کاری از پیش نخواهد رفت.

آیت الله جوادی آملی افزود: ابرقدرت‌ها باید بدانند با کشتن نمی‌توان جهان را اداره کرد چنانکه در طول جنگ جهانی اول و دوم بیش از هفتاد میلیون انسان را کشتند و اکنون از ایستادن روی قبر آنان قد برافراشته‌اند اما هیچ مشکلی از انسان و بشریت حل نشد.

کد N762505

وبگردی