آفتاب
امیرعبداللهیان هشدار داد

استفاده ابزاری از تروریسم در یمن، تکرار خطاهای راهبردی گذشته در منطقه است

استفاده ابزاری از تروریسم در یمن، تکرار خطاهای راهبردی گذشته در منطقه است

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه با توجه به اخبار موجود مبنی بر انتقال مشکوک نیروهای داعش به مناطقی از جنوب یمن ، این اقدام را در تعارض با امنیت این کشور و منطقه دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حسین امیرعبداللهیان هشدار داد: سناریوی استفاده ابزاری از تروریسم در یمن ، تکرار خطاهای راهبردی گذشته در منطقه است.

وی گفت: صنعا پایتخت رسمی و تاریخی یمن است و کسانی که از عدن در مسیر تجزیه و برافروختن جنگ داخلی حمایت می کنند مسئول عواقب این اقدام هستند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور مستعفی یمن بهتر بود در صنعا می‌ماند و با برگه استعفا ، این کشور را وارد بحران نمی‌کرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: تهران از گفت‌وگوی ملی همه طرف‌ها در یمن حمایت می‌کند؛ زیرا این کشور متعلق به همه یمنی‌هاست. امنیت قابل قبولی در یمن وجود دارد و مردم این کشور با حفظ وحدت ملی اجازه مداخله به بیگانگان نخواهند داد.

وی افزود: تهران از وحدت ملی،‌ حاکمیت ، استقلال و گفت‌وگوی فراگیر ملی در یمن استقبال می‌کند و حفظ وحدت و مبارزه با تروریسم را ضرورت اساسی در این کشور می‌داند.

وی اظهار کرد: ایران رایزنی‌های خود را با کشورهای منطقه در مسیر مقابله با تروریسم و افراط گرایی و تحقق امنیت جمعی منطقه با جدیت پیگیری می‌کند.

امیر عبداللهیان که با خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) گفت‌وگو می‌کرد در پایان گفت: ایران امنیت یمن را امنیت خود و همه کشورهای منطقه می‌داند و با ضروری دانستن مشورت‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای با حضور همه کشورهای منطقه، اقدامات سازنده‌اش را در این چارچوب ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

کد N762426

وبگردی