آفتاب

ملاقات رییس‌جمهور تاتارستان با وزیر امور خارجه کشورمان

ملاقات رییس‌جمهور تاتارستان با وزیر امور خارجه کشورمان

رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهور جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه امروز بعدازظهر با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و هم‌چنین جمهوری تاتارستان خاطرنشان کرد: در زمینه‌های مختلف آماده همکاری هستیم. یکی از دو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در روسیه در جمهوری تاتارستان است و این نشان دهنده اهمیتی است که ما برای همکاری با جمهوری تاتارستان قائل هستیم.

در ادامه ظریف با اشاره به وجود زمینه‌های مختلف برای افزایش همکاری‌ها، بر مشارکت شرکت‌ها در طرح‌های ساخت جاده و اتوبان و هم‌چنین همکاری‌های دانشگاهی و بویژه تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان وضعیت خوب مسلمانان در جمهوری تاتارستان را یک نمونه خوب همزیستی مسالمت‌آمیز نامید و از آن به عنوان یک الگو یاد کرد و بر ارتقای روابط فرهنگی و دانشگاهی تاکید کرد.

رستم مینیخانوف، رییس‌جمهور جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز از مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: جمهوری تاتارستان علاقمند است در زمینه‌های مختلف بویژه همکاری بخش‌های خصوص روابط خود را با ایران افزایش دهد و به همین علت یک هیات 45 نفره از بخش‌های خصوصی و دولتی من را همراهی می‌کنند.

وی هم‌چنین از تفاهم رییسان جمهوری دو کشور ایران و روسیه در ایجاد زمینه برای گسترش مناسبات جمهوری تاتارستان با استان‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: قازان با تبریز خواهر خوانده است و همواره بین تبریز و قازان هیات‌های مختلف در حال تبادل هستند.

رستم مینیخانوف در ادامه با اشاره به دیدارهای خود با مقامات کشورمان گفت: بدنبال آن هستیم که زمینه برگزاری کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را در قازان فراهم آوریم تا بدین ترتیب بتوانیم در زمینه‌های مختلف همکاری‌ها را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم.

انتهای پیام

کد N762186

وبگردی