آفتاب
کتاب "محض اطلاع" حداد عادل رونمایی شد

معاون فرهنگی وزیر ارشاد: در حوزه تولید خاطرات شفاهی انقلاب عقب نیستیم

معاون فرهنگی وزیر ارشاد: در حوزه تولید خاطرات شفاهی انقلاب عقب نیستیم

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در مراسم رونمایی از کتاب حداد عادل گفت:‌ در وزن حوزه خاطرات شفاهی جریان معتقد به انقلاب و نظام نه تنها عقب نیستیم بلکه وزن قابل توجهی از میراث مکتوب در یک دهه اخیر از آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به این که خاطرات شفاهی دو گام را گذرانده‌اند گفت: نخست عناصر بیرونی و فاصله‌دار با انقلاب جریان خاطرات شفاهی را شروع کردند و شاید در دهه شصت و سپس هفتاد این حرکت جدی شد. یکی از مواردی که با آن در این بخش مواجه می‌شویم این است که در فضای میراث مکتوب معاصر حرکت تهدیدزایی به وجود آمده که خاطرات معاصر این مجموعه‌ها را ثبت می‌کند و این برای نسلی که این خاطرات را ندیده می‌تواند تحریف شده باشد.

او افزود:‌ گام دیگری که در این حوزه آغاز شد جریان معتقد به نظام و انقلاب بودند که خاطرات خود را تدوین کرده‌اند که خوشبختانه این مرحله در دو دهه اخیر رشد خوبی داشته است.

صالحی اظهار کرد: دسته‌ای دیگر ضد خاطرات است و ما نیاز به پالایش و نقد خاطرات داریم. زیرا بعد از این که این میراث در همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها به دست آمده است افکار متنوع و جریان‌های متنوع خاطرات‌شان را در این فضا قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور نیز در این مراسم با بیان این که این گونه خاطرات چند محور از جمله تطهیر خاطره نویس در مورد عملکرد خود را دارد گفت:‌ متاسفانه خطر غفلت و ناآگاهی به نحو بسیار بارزی احساس می‌شود البته خاطرات علم با دیگران تفاوت دارد به این لحاظ که این خاطرات در سال‌های بعد نوشته نشده و در زمان وقوع حوادث به نگارش در آمده است لذا از این منظر دارای اهمیت است و اطلاعات زیادی را درباره رژیم پهلوی به خوانندگان می‌دهد.

در پایان این مراسم از کتاب (محض اطلاع تحلیل محتوای جلد هفت یادداشت‌های اسد الله علم) نوشته غلامعلی حداد عادل با حضور نویسنده کتاب، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و ... رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N762155

وبگردی