آفتاب
دریادار سیاری در مراسم الحاق ناوشکن «دماوند»:

دستاوردهای جدید نیروی دریای ارتش به زودی رونمایی می‌شود

دستاوردهای جدید نیروی دریای ارتش به زودی رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه ارتقای امنیت دریای خزر از اهداف ناوشکن پیشرفته «دماوند» است، گفت: دستاوردهای جدید دیگری نیز توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و به زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم الحاق ناوشکن دماوند به ناوگان منطقه چهارم نیروی دریایی اظهار داشت: الحاق ناوشکن دماوند با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، برگ دیگری از افتخارات جهادگران وزارت دفاع و دانشگاه های کشور است.

وی گفت: ناوشکن پیشرفته دماوند، اراده سربازان ولایت در جهاد خودکفایی و عدم وابستگی نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریای خزر یکی از مهمترین مناطق در قاره آسیا بوده و از مناطق ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دریای خزر با شرایط خاص خود، تأثیر بسیاری در معادلات منطقه ای دارد.

دریادار سیاری با بیان اینکه خزر منابع غنی آبزیان و نفت و گاز است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دریای خزر را دریای صلح و دوستی می‌داند؛ ایران با قابلیت حضور در دریای خزر، امنیت مرزهای دریایی خود را افزایش می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با تأکید بر اینکه با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موج 2 و موج‌های بعدی پیشرفته‌تر از موج یک (جماران) باشد، خاطرنشان کرد: سطح فناوری های به کار رفته در ناوشکن دماوند، بسیار بالاست و این ناوشکن دارای سامانه های خاصی است که برای نخستین بار بر روی آن نصب شده و علاوه بر این، از چابکی و قدرت رانشی بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به رعایت حُسن همجواری با کشورهای همسایه تاکید کرد: ارتقای امنیت خزر از اهداف ناوشکن پیشرفته دماوند است.

«دماوند» با مدیریت جهادی و توجه به اقتصاد مقاومتی ساخته شد

دریادار سیاری با بیان اینکه امروز شاهد تحقق شعار «ما می‌توانیم» در صنعت دریایی کشور هستیم، گفت: با مدیریت جهادی و توجه به اقتصاد مقاومتی، دماوند ساخته شده و به ناوگان شمال نداجا الحاق شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه دستاوردهای جدیدی نیز توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و به زودی رونمایی می‌شود، تأکید کرد: امروز ما توان بالایی در ساخت صنایع دریایی به دست آورده ایم.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی در سواحل مکران، آب‌های آزاد و مرزهای دریایی شمالی و جنوب حضوری مقتدرانه دارد، گفت: افتخار می کنیم که فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ایشان را در این برهه تاریخی محقق کردیم.

دریادار سیاری در پایان با تشکر از وزیر دفاع؛ از سازمان صنایع دریایی نیز که در جهت اجرایی شدن فرامین فرماندهی مغظم کل قوا مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی و کسب اقتدار دریایی در شمال اقیانوس هند و مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نهایت همت و تلاش خود را پای کار آورده و با مدیریت جهادی بستر اجرایی شدن طرح ولایت را به ویژه در حوزه ساخت تجهیزات مورد نیاز فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد. 

کد N762129

وبگردی