آفتاب

پوتین به رهبر چچن و متهم قتل لیتویننکو مدال اعطا کرد

پوتین به رهبر چچن و متهم قتل لیتویننکو مدال اعطا کرد

رییس جمهوری روسیه به رهبر جمهوری چچن و همچنین یکی از افرادی که از سوی پلیس انگلیس متهم به قتل الکساندر لیتویننکو، مامور اطلاعاتی سابق روسیه در شهر لندن شده، مدال اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به رمضان قدیرف، رهبر جمهوری چچن نشان افتخار اعطا کرد.

براساس اسنادی که امروز (دوشنبه) در وبسایت کاخ ریاست جمهوری کرملین انتشار یافت، رمضان قدیرف، رهبر جمهوری چچن از سوی پوتین نشان افتخار دریافت کرده است. این نشان در تقدیر از دستاوردهای او در دوران رهبری‌اش داده شده است.

این در حالی است که رمضان قدیرف روز یکشنبه پس از آنکه یکی از متهمان قتل بوریس نمتسوف، چهره سرشناس مخالف دولت پوتین را تحسین کرد، مورد انتقاد مخالفان این دولت قرار گرفت.

قدیرف گفته بود زائور دادایف، یکی از متهمان قتل نمتسوف که به نقش خود در این قتل اعتراف کرده، یک فرد بسیار مذهبی است که به ارزش‌های روسیه پایبند است.

وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: من زائور را به عنوان یک میهن‌پرست واقعی روسیه می‌شناختم.

ولادیمیر پوتین همچنین به فردی که از سوی پلیس انگلیس متهم به قتل الکساندر لیتویننکو، مامور سابق اطلاعاتی دولت روسیه در شهر لندن شده نیز نشان

پاسداشت خدمت به سرزمین مادری" را اعطا کرد.

انتهای پیام

کد N762086

وبگردی