آفتاب

واکنش حماس به بازداشت‌ اعضای خود در کرانه‌ باختری

واکنش حماس به بازداشت‌ اعضای خود در کرانه‌ باختری

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که بازداشت گسترده اعضا و رهبران این جنبش به دست عناصر سرویس های اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری نشانگر تداوم همکاری امنیتی این تشکیلات با دشمن صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "حسام بدران" افزود: این بازداشت ها پس از گذشت یک روز از گواهی سرویس های اطلاعات "اسرائیل" مبنی بر اینکه 80 درصد عملیات های مقاومت در کرانه باختری توسط حماس به اجرا درآمده است، صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این بازداشت ها نشان می دهد که سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان به درخواست های اسرائیل عمل می کنند و همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر قدس در بالاترین سطح قرار دارد.

وی یادآور شد: موج گسترده بازداشت اعضای حماس ثابت کرد که مصوبات شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" در زمینه توقف همکاری امنیتی واقعی نیست.

این مقام بلند پایه حماس از اعضای این شورا خواست تا در قبال بی توجهی سرویس های اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات رام الله به این مصوبات موضع روشنی اتخاذ کنند.

بدران، محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله و رامی حمد الله نخست دولت توافق ملی را مسئول کامل این سرکوبگری ها خواند.

حماس با صدور بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که گروهی از ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی و سرویس های اطلاعاتی تشکیلات رام الله شب گذشته بیش از 80 تن از اعضای این جنبش را در کرانه باختری ربودند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که این ماموران در جریان بازداشت اعضای حماس به خانه های آنان یورش برده و حرمت این خانه ها را زیر پا گذاشتند.

خانواده های اعضای ربوده شده حماس تهدید کردند که در اعتراض به این جنایت در مقابل مقر این سرویس ها تحصن خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N762054

وبگردی