آفتاب

آموزش 10 هزار راننده اتوبوس در پروژه «هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکنید»

آموزش 10 هزار راننده اتوبوس در پروژه «هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکنید»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی گفت: 10 هزار راننده اتوبوس در پروژه «هنگام خواب‌ آلودگی رانندگی نکنید» آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا- منطقه خراسان، علیرضا اسماعیلی در گردهمایی پروژه «هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکنید» که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه ابتدا برای رانندگان اتوبوسرانی در جاده‌ی مشهد- تهران به علت تردد زیاد در این مسیر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک کارگاه آموزشی به ‌طور همزمان در تهران و مشهد در حوزه خواب‌آلودگی برگزار خواهد شد، افزود: این کارگاه در سه حوزه رفتار ترافیکی، قوانین و مقررات، اختلالات خواب برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط سیاسی ایران در جهان، پروژه «هنگام خواب‌آلودگی رانندگی نکنید» طرح‌هایی را به فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی ارائه کرده که تعدادی از آن‌ها مورد تایید و حمایت این فدراسیون قرار گرفت؛ پروژه دیگری به عنوان «دیده شدن کودکان در ترافیک» در دستورکار است.

حسین قلی‌زاده، مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این مراسم، با اشاره به پروژه «دیده شدن کودکان در ترافیک»، تصریح کرد: این پروژه به دانش‌آموزان مدارس حاشیه‌ جاده‌های مختلف در استان‌های کشور اختصاص داده شده و با همکاری آموزش و پرورش درسال آینده اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شمال ایران با حدود 20 هزار دانش‌آموز یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌ها بوده، بنابراین درصد قابل توجهی از تصادفات مربوط به مدارس حاشیه جاده‌ای این استان است.

قلی‌زاده عنوان کرد: این کانون که عضو فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی است به عنوان یک نهاد غیردولتی وظیفه صدور مجوزهای عبور و مرور، ‌ارائه خدمات امداد جاده‌ای در قالب 870 خودرو امداد، شناسایی خودروهای تاریخی، صیانت و نگهداری ازآن‌ها را دارد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: برای افزایش ایمنی خودرو و مقابله با خواب‌آلودگی حین رانندگی به منظور کاهش تصادفات اقدامات چشمگیری در کشور انجام شده اما این اقدامات به تنهایی کافی نیست و نیاز به همکاری بیشتر دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم دارد.

انتهای پیام

کد N762009

وبگردی