آفتاب

بی‌بی‌سی عربی: ترس از ایران مهمترین عنصر تبلیغاتی نتانیاهو است/ بحران‌های اسرائیل تشدید شده

بی‌بی‌سی عربی: ترس از ایران مهمترین عنصر تبلیغاتی نتانیاهو است/ بحران‌های اسرائیل تشدید شده

واحد مرکزی خبر نوشت:

بی بی سی عربی گفت نتانیاهو همچنان نگرانی از حمله ایران برای نابودی اسرائیل را به عنوان مهمترین عنصر تبلیغاتی در رقابت انتخاباتی آتی در این رژیم قرار داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است سخنرانی اش در کنگره آمریکا احتمالاً بر برخی از کشورهایی که سعی داشتند تا پایان ماه مارس با ایران درخصوص برنامه هسته ای این کشور به توافق برسند تاثیر داشته است. با نزدیک شدن زمان انتخابات اسرائیل نتانیاهو طرح تهدید ایران برای موجودیت اسرائیل را در راس تبلیغات انتخاباتی اش قرار داده است. آخرین اظهارات وی قبل از جلسه هفتگی کابینه اسرائیل بود که گفت سخنرانی اش در کنگره آمریکا در خط مشی برخی اعضای گروه پنج بعلاوه یک تاثیر گذاشته است.

بی بی سی عربی افزود: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز پس از مذاکره با همتای فرانسوی خود گفت آمریکا و فرانسه اتفاق نظر دارند که مذاکرات فعلی با ایران به تقویت نیاز دارد.

وی گفته است: ما می دانیم که زمان به سرعت می گذرد اما ضرورتی احساس نمی کنیم که بخواهیم هر توافقنامه ای را امضا کنیم. باید به توافق مناسبی برسیم. صراحتاً می گویم که موضوع به ایران بستگی دارد که می خواهد این برنامه را داشته باشد. ایران باید ثابت کند که برنامه هسته ای اش اهداف صلح آمیز دارد.

بی بی سی عربی در ادامه گفت: نخست وزیر اسرائیل گفته است هرگونه توافقنامه آتی با ایران باید به شرط توقف فعالیتهای تروریستی در سراسر جهان باشد. از همه مهمتر این که ایران باید تهدید به نابودی اسرائیل را متوقف کند. نتانیاهو این سخنان خود را در سخنرانی که در کنگره داشت و در مصاحبه بی بی سی فارسی توجیه کرد.

وی گفت: (آیت الله) خامنه ای چند ماه پیش گفته است که 9 راه برای نابودی اسرائیل وجود دارد و این به معنای نسل کشی شش میلیون یهودی ساکن اسرائیل است.

بی بی سی عربی افزود: اظهارات نتانیاهو درباره تهدیدات احتمالی ایران که در تبلیغات انتخاباتی مطرح می شود مخالفان وی را متقاعد نکرده است. مخالفان نتانیاهو وی را متهم می کنند که اسرائیل را وارد مرحله اختلافات بی سابقه با واشنگتن کرده و فرصت حل اختلاف با فلسطینی ها را از بین برده است و بحران مسکن و مسائل مربوط به عدالت اجتماعی و دیگر مشکلات اسرائیل در زمان حکومت وی تشدید شده است.

مائیر داگان رئیس سابق سازمان جاسوسی موساد در این خصوص گفت: شش سال گذشت و بنیامین نتانیاهو بر کرسی نخست وزیری اسرائیل تکیه زد در این مدت اوضاع اسرائیل بدتر از هر زمان دیگری بوده است. وی در این شش سال هیچ گونه تلاش واقعی برای تغییر در منطقه نکرد و آینده بهتری را برای ما تضمین نکرد.

بی بی سی عربی در ادامه افزود: براساس نتایج نظرسنجی های صورت گرفته در اسرائیل نتانیاهو توانسته است دو درصد از حزب مخالف خود به ریاست هرتسوگ پیش بیفتد و پس از سفر به واشنگتن محبوبیت خود را در میان رای دهندگان اسرائیلی به 44 درصد برساند.

 

17503

کد N761956

وبگردی