آفتاب

پنج فعال حقوق زنان در چین همچنان در بازداشت هستند

پنج فعال حقوق زنان در چین همچنان در بازداشت هستند

مقامات چین در روز جهانی زن دست‌کم 10 فعال حقوق زنان را در سراسر این کشور دستگیر کردند که پنج تن از آنها همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فنگ یوآن، یکی از فعالان حقوق زنان گفت، لی تینگ تینگ، وی تینگ تینگ، وانگ من، ژنگ چوران و وو رونگ رونگ، موسس و مدیر اجرایی «مرکز زنان» فعالانی هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

وی افزود: وکلای آنها هنوز نتوانسته‌اند از زمانی که این فعالان در روزهای جمعه و شنبه بازداشت شده‌اند، به موکلانشان دسترسی پیدا کنند.

این فعال ادامه داد، این زنان قصد داشتند در روز جهانی زن اعلامیه‌هایی را درخصوص آزار جنسی زنان در پکن، هانگژو و گوانگژو پخش کنند.

لو ژون، یکی از اعضای هیات‌مدیره مرکز زنان گفت، این زنان پیش‌تر نیز در روز جهانی زن چنین کاری را بدون مداخله مقامات انجام داده بودند.

همزمان با برگزاری جلسه سالانه پارلمان چین، تدابیر امنیتی پلیس این کشور در هفته گذشته در اطراف پکن تشدید شده است. نشست‌های روز شنبه شامل کنفرانس خبری درباره برابری جنسیتی و مساله حقوق زنان در چین بود. این در حالی است که پلیس پکن و گوانگژو هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

فنگ یوآن برای شرکت در نشست سازمان ملل درخصوص مساله زنان به نیویورک رفته و گفت: ما از اینکه آنها هنوز در بازداشت هستند، بسیار نگرانیم. ما نمی‌توانیم درک کنیم که این مساله چه ارتباطی با امنیت اجتماعی داشته است و این اقدام با اظهارات دولت و حزب حاکم کمونیست مبنی بر اینکه می‌خواهند جامعه‌ای امن‌تر و عاری از جنایت را بسازند، مغایرت دارد.

وی افزود، حامیان در آمریکا در جریان راهپیمایی برگزار شده در نیویورک به مناسبت روز جهانی زن، بنرهایی را به دست گرفته و خواستار آزادی این فعالان چین شدند.

انتهای پیام

کد N761769

وبگردی