آفتاب
حجت الاسلام کفیل:

نماز قدرت رساندن انسان به رشد و کمال را دارد

نماز قدرت رساندن انسان به رشد و کمال را دارد

سنندج- رئیس مرکز تخصصی نماز کشور با بیان اینکه نماز محور تمامی فروع دین است، گفت: نماز قدرت رساندن انسان به رشد و کمال را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق کفیل امروز دوشنبه در همایش بزرگ تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: نماز محور تمامی فروع دین است و نماز یکی از واجبات مهم و نیازهای ضروری انسان است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای اینکه نماز جایگاهی داشته باشد بر ایجاد و تاسیس مساجد تاکید کردند، عنوان کرد: تمامی انسان ها طالب رشد و رسیدن به کمال هستند ونماز قدرت رساندن انسان به این مرتبه را دارد.

وی اظهارداشت: باید بسترسازی برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد فراهم شود و در این میان کانون فرهنگی وهنری موفق تر است که توانسته باشد نسل جوان بیشتری را جذب کرده باشد.

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور مساجد را خانه رشد انسان خواند و ادامه داد: نماز تکرار نیست بلکه حرکتی است که انسان را به اوج می رساند.

نماینده مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان هم در این مراسم گفت: خوشبختانه کانون های مساجد توانسته در طول دوره های حیات خود نیاز نسل های مختلف را به ویژه در روستاها برآورده سازد.

ماموستا سالار حمیدی عنوان کرد: امروزه کانون هاو کتابخانه های مساجد باید دارای ویژگی هایی هم چون اهمیت دادن به تمامی کرانه های علوم اسلامی و پژوهش های بی وقفه، نوآوری و بازبینی پیاپی در روش های کتاب دارای و کتابخانه و مطالعات، آگاهی از مسائل و موضوعات روز و تصدی بر مسئولیت و پاسخگویی به شبهات جوانان با تکیه بر عقل استوار و اصول علمی قرآن و حدیث داشته باشند.

وی به مشکلات کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: عدم دسترسی بیشتر کانون ها به وسایل ارتباط جمعی، عدم سرمایه گذاری مستمر و هدف دار بر روی اعضا و مسئولین کانون ها، عدم توجه کافی به برنامه های پیشنهادی کانون ها از سوی ادارات و کمبود سرانه سالانه کانون ها از جمله مهمترین مشکلات پیش روی کانون های مساجد استان است.

وی موازی کاری با سایر ارگان ها و نهادها در مساجد و نداشتن اعتبار کافی برای اجرای برنامه های کانون ها و هم چنین کتاب های توزیع شده در کانون ها مطابق با فقه و عرف منطقه نیست، را از دیگر مشکلت کانون های مساجد ذکر کرد و خواستار رفع آن شد.

در پایان این مراسم از ۶۰ نفر فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل شد.

کد N761553

وبگردی