آفتاب

اقدام جدید کنگره برای فشار بر اوباما درخصوص مذاکرات هسته‌ای

اقدام جدید کنگره برای فشار بر اوباما درخصوص مذاکرات هسته‌ای

رهبر حزب اکثریت سنای آمریکا، گفت:‌ اکثریت جمهوری‌خواهان سنا طرحی را در چهارشنبه آینده به رأی خواهند گذاشت که بنا بر آن اوباما اجازه نخواهد داشت تا بدون موافقت کنگره تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، راجر ویکر، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا،‌ اظهار کرد: اوباما نباید بدون آنکه ابتدا کنگره را در جریان بگذارد هیچ‌گونه توافقی را در مورد توانایی‌های هسته‌ای ایران امضا کند.

او تأکید کرد: این تنها یک توافق میان رئیس جمهور آمریکا و ایران نیست و هرگونه توافق هسته‌ای ابتدا باید مورد تأیید سناتورهای کنگره قرار گیرد.

راجر ویکر در ادامه گفت: اکثر سناتورهای دموکرات نیز معمولاً در صحن کنگره جملاتی در مورد لزوم در جریان گذاشتن کنگره در توافق هسته‌ای پیش از امضای آن بیان می‌کنند. اما هنگامی که کار به رأی‌گیری می‌رسد، آنها حضور ندارند.

این سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به این‌که هم‌اکنون اکثریت دموکرات‌ها با این طرح موافق نیستند سناتورهای دموکرات را به وارد کردن فشار به اوباما برای در جریان گذاشتن کنگره در مورد همه جزئیات مذاکرات هسته‌ای با ایران ترغیب کرد.

هم‌اکنون دولت اوباما تلاش می‌کند تا پیش از 31 مارس با ایران به یک توافق اولیه و نیز تا ابتدای ژوئیه به یک توافق جامع هسته‌ای دست پیدا کند.

انتهای پیام

کد N761478

وبگردی