آفتاب
المانیتور گزارش داد

عربستان در مسیر پذیرفتن توافق هسته‌ای 1+5 و ایران

عربستان در مسیر پذیرفتن توافق هسته‌ای 1+5 و ایران

المانیتور در گزارشی با اشاره به این که عربستان خواستار آن نیست تا در کنار نتانیاهو بایستد، نوشت: هم اکنون رویکرد سلمان بن عبدالعزیز آماده شدن برای پذیرفتن یک توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران و ایجاد اتحاد در منطقه با حضور ایران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری المانیتور در تحلیلی در مورد رویکرد جدید عربستان سعودی درباره‌ی توافق هسته‌ای با ایران نوشت: هفته‌ گذشته مقامات سعودی از اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا توافق بد با ایران را نخواهد پذیرفت و حتی دستیابی به یک توافق هسته‌ای باعث ایجاد روابط حسنه گسترده میان واشنگتن و تهران نخوهد شد، استقبال کردند؛ اگرچه هنوز از نتیجه‌ مذاکرات مطمئن نیستند و خود را برای هرگونه نتیجه‌ احتمالی مذاکرات ایران و 1+5 آماده می‌کنند.

هم اکنون مقامات سعودی به این مساله پی برده‌اند که توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 درجهت منافع بین‌المللی و تایید سازمان ملل خواهد بود.

عربستان خواستار آن نیست که با پیوستن به نتانیاهو و اقلیت مخالف با توافق هسته‌ای در برابر اکثریت موافق با این توافق بایستد و منزوی شود.

خانواده‌ آل سعود از شخص نتانیاهو نفرت دارند و او به چشم بسیاری از سعودی‌ها یک جنایتکار جنگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
کد N761454

وبگردی