آفتاب

شانس برابر 4 حزب سیاسی اسپانیا برای پیروزی در انتخابات پارلمانی

شانس برابر 4 حزب سیاسی اسپانیا برای پیروزی در انتخابات پارلمانی

براساس نظرسنجی انجام شده توسط پایگاه اینترنتی روزنامه "ال پائیس"، چهار حزب سیاسی اسپانیا از جمله حزب جناح چپ ضد ریاضت اقتصادی با عنوان "پودموس" که تنها یک سال از تاسیس آن می‌گذرد، تقریبا از شانس‌های برابری برای پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه دسامبر این کشور برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، 22.5 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از حزب "پودموس" که ژانویه سال 2014 میلادی تاسیس شد، حمایت کردند. این در حالی است که در مقایسه با نظرسنجی صورت گرفته در ماه گذشته میلادی، میزان حمایت از حزب چپ‌گرای "پودموس" 5.2 درصد کاهش یافته است.

حزب اپوزیسیون "کارگران سوسیالیست اسپانیا" نیز با 20.2 درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفت.

حزب حاکم "مردم" به رهبری "ماریانو راخوی"، نخست‌وزیر اسپانیا نیز با 18.6 درصد رای در جایگاه سوم و حزب چپ‌میانه "شهروندان" با 18.4 درصد در جایگاه چهارم قرار دارد.

میزان حمایت از حزب "شهروندان" در مقایسه با نظرسنجی صورت گرفته در ماه فوریه، شش درصد و در مقایسه با نظرسنجی ماه ژانویه سال‌جاری میلادی 10 درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی نشان داد مردم اسپانیا به شدت برای انتخابات پارلمانی اهمیت قائل هستند چرا که 74.6 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قصد شرکت در این انتخابات را دارند.

انتهای پیام

کد N761340

وبگردی