آفتاب

هلاکت 600 تروریست به دنبال درگیری های اخیر در درعا سوریه

هلاکت 600 تروریست به دنبال درگیری های اخیر در درعا سوریه

در حالی که یکی از تیپ‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه خود را تسلیم ارتش این کشور کرد تا در کنار نیروهای سوریه با تروریست ها بجنگد منابع سوری اعلام کردند که طی درگیری های اخیر میان افراد مسلح با ارتش سوریه در حومه درعا حدود 600 تروریست کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری المنار، منابع میدانی در سوریه اعلام کردند که در پی درگیری‌های اخیر میان ارتش سوریه و افراد مسلح در حومه درعا حدود 567 تروریست کشته شدند که جسد بسیاری از آن ها در نزدیکی شهر "جاسم" دفن شد. همچنین بسیاری از زخمی شدگان از طریق گذرگاه های جولان به بیمارستان های رژیم صهیونیستی منتقل شدند.

به گزارش منابع مذکور، این تعداد کثیر کشته شدگان اتاق عملیات "موک" اردن را واداشته تا مبالغ مالی را به خانواده‌های کشته شدگان بپردازد و تیپ جدیدی را شامل 700 تا 1000 فرد مسلح برای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه ایجاد کرده اند.

همچنین عملیات تبادل اسرا میان کمیته های مردمی در شهرک "نبل" در ریف شمالی حلب و جبهه النصره صورت گرفت.

از سوی دیگر طی 24 ساعت گذشته در درگیری ها میان نیروهای کرد سوریه با اعضای داعش در شهرک "تل تمر" در شمال شرق سوریه که تحت سیطره داعش است 40 داعشی و نیروی کرد کشته شدند. به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه طی این درگیری ها نیروهای کرد اعضای داعش را مجبور به فرار کردند.

در همین راستا منابعی اعلام کردند که تیپ "الانفال" وابسته به ارتش آزاد سوریه در منطقه " ذیابیه" در ریف دمشق از ارتش آزاد جدا شد و به نیروهای ارتش سوریه پیوست تا بعدا بتوانند به یگان های " دفاع ملی" سوریه بپیوندد. به گزارش منابع سوری فرمانده این تیپ به همراه 60 عضو خود به ارتش سوریه پیوست تا در کنار ارتش در ریف جنوبی دمشق با تروریست ها بجنگد. به گفته مدیر دفتر المیادین در دمشق جدا شدن این تیپ از ارتش آزاد در نتیجه عملیات امنیتی بسیار پیچیده و تماس های محرمانه در طول چندین ماه میان ارتش سوریه و رهبران این تیپ صورت گرفت.

همچنین ارتش سوریه کنترل روستای " المشیرفه" را در ریف شرقی حمص در دست گرفت و به سمت شهرک استراتژیک " سلمی" پیشروی کرد.

ارتش سوریه همچنین مانع حمله افراد مسلح در منطقه " حندرات" در ریف شمالی حلب شد و تعدادی از آن ها را به اسارت گرفت.

با توجه به استراتژیک بودن منطقه حندرات افراد مسلح تعداد زیادی نیرو را به این منطقه اعزام کرده بودند اما تعداد زیادی از نیروهای خود را در درگیری با ارتش از دست دادند.

ارتش سوریه کنترل 9 روستا در حومه قامشلی را پس از درگیری ها با داعش در دست گرفت.

از سوی دیگر شبکه حقوق بشر آشوریان سوریه اعلام کرد که اعضای داعش از زمان حمله به مناطق آشوریان در شمال این کشور در بیست و سوم فوریه تاکنون حدود 86 زن و 39 کودک آشوری را ربوده اند. به گزارش این شبکه، به دنبال این حملات حدود 1380 خانوانده آشوری نیز از مناطق خود و روستاهایشان به سمت استان "حسکه" و شهر قامشلی کوچ کردند که بیش از 2000 زن و کودک در میان آن ها هستند.

انتهای پیام

کد N761311

وبگردی