آفتاب

دستور رهبر چچن برای تحقیقات درباره گذشته افسر متهم به قتل نمتسوف

دستور رهبر چچن برای تحقیقات درباره گذشته افسر متهم به قتل نمتسوف

رهبر چچن دستور انجام تحقیقات درباره یکی از مظنونان قتل بوریس نمتسوف، معاون نخست‌وزیر سابق روسیه را که از افسران سابق وزارت کشور چچن است، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رمضان قدیرف، رهبر جمهوری چچن همچنین نسبت به بازداشت افسر سابق وزارت کشور چچن ابراز تاسف کرد.

فرد بازداشتی زائور دادایف است که روز یکشنبه به همدستی در قتل نمتسوف متهم شد. دادگاه مسکو دستور داد که وی به همراه پنج مظنون دیگر تا 28 آوریل همچنان در بازداشت باقی بمانند.

قدیرف در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: من زائور را به عنوان یک میهن‌پرست واقعی روسیه می‌شناختم.

طبق گفته وی، دادایف پیش از ترک ارتش درجه ستوانی داشت و معاون فرمانده هنگ 46 نیروهای وزارت کشور از گردان مجزای عملیاتی روسیه بوده است.

رئیس جمهوری چچن تاکید کرد: زائور یکی از مردان شجاع هنگ بود و در عملیات‌ها علیه تروریست‌ها شرکت داشت. وی مدال شجاعت را دریافت کرده است.

بوریس نمتسوف از رهبران اپوزیسیون روسیه بود که اواخر فوریه در نزدیکی کرملین از سوی افراد مسلح ترور شد. مرگ وی با اعتراض گسترده مردمی و محکومیت از سوی رهبران جهان و گروه‌های حقوق بشری روبه‌رو شد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شخصاً مسوولیت پرونده وی را برعهده گرفت.

رمضان قدیرف در ادامه مطلب خود نوشت: با این حال اگر جرم او در دادگاه ثابت شود، باید بداند که مرتکب جرم بزرگی شده است. اما من بار دیگر می‌گویم که او پیشتر حتی یک گام علیه روسیه برنداشته است و برای بقای روسیه سال‌ها جان خود را به خطر انداخته است. اگر گناه وی اثبات شود، باید دید که دلایل اصلی آن چه بوده است.

انتهای پیام

کد N761196

وبگردی