آفتاب

نگرانی اسرائیل از اقدام مصر برای کاهش نیروهای خود در مرز با غزه

نگرانی اسرائیل از اقدام مصر برای کاهش نیروهای خود در مرز با غزه

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار دادند که رئیس جمهوری مصر اقدام به کاهش نیروهای ویژه وابسته به ارتش مصر در مرز با نوار غزه کرده است و در حال انتقال این نیروها به مرزهای با لیبی است تا نیروهای خود را در مقابل داعش تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه المنار به نقل از سایت عبری زبان واللا گزارش داد که نیروهای مصری ظرف هفته‌های گذشته خروج نیروهای خود از محور فیلادلفیا و در منطقه الشیخ زوید و رفح در سیناء را آغاز کرده‌اند که این مساله نگرانی‌ها نسبت به اقدام طرف‌های "تروریستی" برای کنترل بر این منطقه و از سرگیری عملیات علیه رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

سایت واللا اعلام کرد: نهاد امنیتی اسرائیل از این امر راضی بود که عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس جمهوری مصر منابع گسترده‌ای را برای شکست "تروریسم" اختصاص دهد، بویژه اگر این اقدام را برای از بین بردن تونل‌های نوار غزه انجام دهد بیشتر آنها را خشنود خواهد کرد.

این سایت عبری زبان گزارش داد: ارتش مصر اخیرا انتقال نیروهای ویژه خود به منطقه مرزی با لیبی برای مقابله با داعش را آغاز کرده است.

در همین حال، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصر بر اساس ستون اولویت‌های خود عمل می‌کند و در این مرحله، مرزهای لیبی تهدید بزرگتری را علیه مصر بوجود آورده است و در حال حاضر حرف در مورد بخشی است که حدود هزار کیلومتر بوده و نیروهای داعش که در لیبی جولان می‌دهند، می‌توانند به آن نفوذ کنند.

اما این منبع هشدار داد که انتقال نیروهای ویژه از سیناء به مرزهای لیبی می‌تواند فشار مصر بر گروه‌هایی که می‌توانند علیه تل آویو عمل کنند، بکاهد.

انتهای پیام

کد N761004

وبگردی