آفتاب

مخالفت رئیس‌جمهوری چک با تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

مخالفت رئیس‌جمهوری چک با تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

رئیس‌جمهوری چک گفت: دلیلی وجود ندارد که با وجود حصول آتش‌بس مینسک به اعمال تحریم‌های شدیدتر یا بیشتر علیه روسیه بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "میلوش زمان"، رئیس‌جمهوری چک در مصاحبه‌ای گفت: به عقیده من از آنجا که آتش‌بس مینسک در حال اجرا است و به طور کامل تحت کنترل قرار دارد، دلیلی وجود ندارد که به تشدید تحریم‌ها یا بیشتر کردن آنها علیه روسیه بپردازیم. البته این امر به تمامی اعضای اتحادیه اروپا بستگی دارد که درخصوص کم کردن این تحریم‌ها تصمیم‌گیری کنند.

رئیس‌جمهوری چک تاکید کرد: هیچ خطری در ورود سربازان روس به جنوب شرق اوکراین وجود ندارد و توافق جدید آتش‌بس مینسک به طور کامل این روند را مورد بررسی قرار می‌دهد. اوکراین در حال حاضر به انجام اقداماتی با هدف تمرکززدایی قدرت در کشور نیاز دارد. من امیدوارم که یکپارچگی به اوکراین بازگردد. پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین قول داده تا یک وضعیت خاص را در دونتسک و لوهانسک ایجاد کند.

رئیس‌جمهوری چک همچنین به این حقیقت اشاره کرد که جدایی و دودستگی سیاسی و فرهنگی چند صدسال است که در اوکراین وجود دارد و علت آن ساختار زبانی جمعیت در این کشور است. از طرف دیگر، غرب اوکراین به سمت غرب و شرق اوکراین به سمت روسیه تمایل دارند.

انتهای پیام

کد N760965

وبگردی