آفتاب

رئیس شورای اروپا: هنوز به اتفاق‌نظر نهایی در مورد ادامه تحریم‌ها علیه روسیه نرسیده‌ایم

رئیس شورای اروپا: هنوز به اتفاق‌نظر نهایی در مورد ادامه تحریم‌ها علیه روسیه نرسیده‌ایم

رئیس شورای اروپا در آستانه سفر به آمریکا گفت که اگرچه باراک اوباما به دنبال حمایت اروپا برای حفظ تحریم‌ها علیه روسیه است اما اتحادیه اروپا بر روی این مساله به اتفاق نظر نهایی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "دونالد تاسک"، رئیس شورای اروپا گفت: برخی سیاستمداران در اروپا هم‌اکنون بر این باورند که روسیه فرصت ایفای نقش مثبت را دارد اما من بیش از آنها شکاک هستم و باور دارم که مسکو می‌تواند میان رهبران اروپا اختلاف ایجاد کند و بنابراین تلاشی دائمی لازم است تا از اتحادیه اروپا محافظت کند.

نخست‌وزیر سابق لهستان تقویت روابط یورو- آتلانتیک را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود از زمان تصدی پست ریاست شورای اتحادیه اروپا قرار داده است.

دونالد تاسک امروز (سه‌شنبه) به واشنگتن سفر می‌کند تا با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرده و قرار است اهداف اتحادیه اروپا و آمریکا با هدف تحریم‌های ضدروسی هماهنگ شود.

غرب تحریم‌های بی‌شماری را علیه روسیه اعمال کرده است و علت آن اتهام مشارکت روسیه در بحران اوکراین است؛ اتهامی که مسکو نمی‌پذیرد. اتحادیه اروپا تاکید دارد که لغو تحریم‌ها به شدت به موفقیت اجرای توافق آتش‌بس مینسک بستگی دارد.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اخیرا گفت که شرایط در شرق اوکراین تا حدی بهبود یافته و آتش‌بس مینسک که به امضای کی‌یف و جدایی‌طلبان اوکراینی رسید، به تدریج در حال اجرا شدن است.

این توافق در 12 فوریه پس از 16 ساعت مذاکرات بی‌وقفه میان رهبران آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین حاصل شد.

انتهای پیام

کد N760945

وبگردی