آفتاب
دبیرکل حزب موتلفه در گفتگو با مهر مطرح کرد:

نقش جامعتین در تشکیل شورای داوری/ پروژه اتاق‌های فکر اصلاح‌طلبان

نقش جامعتین در تشکیل شورای داوری/ پروژه اتاق‌های فکر اصلاح‌طلبان

محمدنبی حبیبی هدف اصلی اصولگرایان را ائتلاف با محوریت جامعتین دانست و گفت: امروز هدف اصلاح‌طلبان ائتلاف میان خود و ایجاد تشتت بین اصولگرایان است.

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اندازه تشکیل شورای داوری را برای وحدت جریان اصولگرایی موثر می‌دانید اظهار کرد: قبل از اینکه شورایی به نام شورای داوری مطرح باشد موضوع محوریت ائتلاف اصولگرایان مطرح است یعنی ما وقتی در محاسبات به این نتیجه رسیدیم باید با محوریت جامعتین به دنبال ائتلاف اصولگرایان باشیم آن وقت جامعتین می‌تواند تصمیم بگیرد یک شورای داوری تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه هنوز بحث خاصی درخصوص تشکیل چنین شورایی نشده است گفت: ما فعلا به دنبال آن هدف اصلی یعنی ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین هستیم.

جامعتین می‌تواند بحث شورای داوری را به نحو شایسته‌ای انجام دهد

حبیبی افزود: بعد از اینکه در موضوع ائتلاف به نقطه مشخصی دست پیدا کردیم آن وقت تشکیل کمیته‌ها و شوراهای مختلف می‌تواند قابل بحث باشد.

دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه جامعتین بحث تشکیل شورای داوری را به نحو شایسته‌ای می‌تواند انجام دهد تاکید کرد: ما معتقدیم جامعتین دو نهاد جداگانه هستند و باید یک حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرد که البته این معنایش این نیست که اگر کسی عضو جامعتین نبود نمی‌تواند جزو این محوریت باشد.

حبیبی اظهار کرد: بسیاری از روحانیون سرشناس و طراز اول ممکن است عضو جامعتین نباشند ولی می‌توانند همراه با جامعتین در میدان مربوط به انتخابات ورود پیدا کنند.

ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نه ممکن است نه ضروری

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به بیشنهاد اصلاح‌طلبان مبنی بر ائتلاف با اصولگرایان معتدل تصریح کرد: ما معتقدیم چنین چیزی نه ممکن است و نه ضرورتی دارد؛ اصلاح‌طلبان راه خودشان را می‎‌روند و اصولگرایان هم کار خود را می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تقسیم‌بندی اصولگرای معتدل، تندرو و کندرو مواردی است که می‌خواهند به جریان اصولگرایی تحمیل کنند درصورتیکه ما در جریان اصولگرایی مبانی مشترک بسیار متقن داریم که در راس آن پایبندی به ولایت فقیه است.

حبیبی با اشاره به برخی اختلاف نظرات در جریان اصولگرایی گفت: طبیعتا اختلاف سلیقه‌ در اردوگاه اصولگرایان وجود دارد که همه آن‌ها قابل بحث است؛ همه ما نیز قبول داریم وقتی دم از ائتلاف می‌زنیم باید در اصول پافشاری و نسبت به به سلیقه‌ها انعطاف داشته باشیم.

پروژه اتاق‌های فکر اصلاح‌طلبان 

وی یکی از پروژه‌های اصلاح‌طلبان را ایجاد اختلاف بین اصولگرایان عنوان کرد و افزود: این پروژه از نوع مصاحبه‌ها و اظهارنظرها کاملا بدست می آید زیرا اصلاح‌طلبان هم به دنبال ائتلاف در میان خودشان و هم در پی ایجاد تشتت بین اصولگرایان هستند.

دبیر کل حزب موتلفه تاکید کرد: اصولگرایان باید دقت داشته باشند که این هدف اصلاح‌طلبان محقق نشود.

حبیبی تصریح کرد: خط و خطوطی که اصلاح‌طلبان به رسانه‌های خود می‌دهند حکایت از این دارد که پشتوانه اظهار نظرات و مطالب آنها جلسات مشترک برای چگونگی ایجاد اختلاف میان اصولگرایان است.

 

کد N760941

وبگردی