آفتاب

اظهارنظر جدید اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای

اظهارنظر جدید اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای

رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که اگر توافق با ایران تهدیدی برای امنیت کشورش تلقی شود، واشنگتن هرگز از توافق با ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش حمایت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) باراک اوباما در گفت‌وگو با شبکه سی.بی. اس آمریکا گفت: در صورتی که مذاکرات به توافق قابل قبولی نرسد، واشنگتن از مذاکرات کنار خواهد کشید.

وی ادامه داد که باید به قدرت‌های غربی اجازه داد تا درباره عدم تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تحقیق کنند چرا که در صورت پایبند نبودن ایران، آمریکا و دیگر کشورها فرصت کافی برای انجام اقدامات را خواهند داشت.

اوباما افزود که پیشرفت‌هایی در نزدیک کردن شکاف‌های موجود میان قدرت‌های غربی و ایران به وجود آمده اما این شکاف هم‌چنان وجود دارد.

رییس جمهور آمریکا گفت که می‌توان طی یک ماه یا بیشتر میزان تمایل ایران به پایبندی به صلح آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای‌اش را تعین کرد.

وی افزود که در صورت اطمینان از نبود تلاش‌های ایران برای توسعه سلاح هسته‌ای، در این صورت می‌توان این توافق را امضاء کرد اما این مساله مستلزم آن است که ایرانی‌ها سیستم اعمال برخی شروط را برای برنامه‌ هسته‌ای‌شان بپذیرند که تاکنون آن را نپذیرفته‌اند.

اوباما با بیان اینکه بعد از گذشت بیش از یک سال، مذاکرات با چالش‌هایی مواجه است گفت، اما مساله مثبت تعهد و پایبندی ایران به مفاد توافق اولیه‌ای بود که اواخر 2013 امضاء شد و از آن زمان تهران برنامه‌ هسته‌ای‌اش را توسعه نداد.

به گزارش ایسنا، اظهارات اوباما در حالی بیان می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ما جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چهارشنبه گذشته در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی با اشاره به استفاده حداکثری جبهه استکبار از حربه تحریم علیه ملت ایران، تأکید کردند: من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته‌ای نیز همان خواسته هایی را که آنها دیکته می کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد زیرا آنها با اصل انقلاب مخالفند.

انتهای پیام

کد N760922

وبگردی