آفتاب
قائم مقام وزیر کشور:

حرمت افراد دارای عزت برای دولت مهم است

حرمت افراد دارای عزت برای دولت مهم است

قائم مقام وزیر کشور گفت: باید در انتخابات به نحوی عمل کنیم که انتخابات منجر به وحدت و انسجام ملی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی امیری طی سخنانی در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌ها با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در سال آینده گفت: ما باید در انتخابات به نحوی عمل کنیم که منجر به وحدت و انسجام ملی شود نه اینکه در هر انتخابات افرادی را از قطار انقلاب پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور احزاب و گروه‌های سیاسی نداریم گفت: احزاب در بحث جابجایی قدرت و گزینش نخبه‌ها نقش کلیدی ندارند. عدم تحزب در کشور ما باعث شده بخشی از هزینه‌ها را نظام بدهد در حالی که در خیلی از کشورها این هزینه ها را احزاب می دهند و این حزب است که بر اعضای خود نظارت می‌کند.

وی گفت: خیلی از بررسی صلاحیت ها و گزینش ها در کشورهای مختلف توسط احزاب انجام می‌شود و لذا آقای دکتر روحانی نیز موضوع توجه به احزاب را مطرح کردند و جا دارد در استان‌ها نیز به این موضوع پرداخته شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر توجه به اقلیت‌های دینی گفت: ما نباید به راحتی سرمایه‌های انسانی مان را حراج کنیم . حرمت افرادی که در این کشور دارای عزت هستند ، برای دولت خیلی مهم است. در تاریخ هم مشاهده می کنیم که در فتح مکه با وجود اینکه پیغمبر علم داشت که ابوسفیان ایمان نیاورده اما چون در قوم خود دارای عزت بود، عزت او را حفظ کرد.

امیری با بیان اینکه درک صحیح معاونین اجتماعی استانداران می تواند مشکلات اجتماعی را کاهش دهد گفت: مشکلات و آسیب های خانواده، افراط گرایی سیاسی ،‌ فساد سیاسی و مسئولیت پذیر کردن گروه‌های اجتماعی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امیری همچنین با تاکید بر اصل حاکمیت قانون و قانون مداری درباره تعامل با مجلس که موضوع سوال یکی از شرکت کنندگان در این همایش بود گفت که تعامل با مجلس به معنی واگذارکردن اختیارات نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست خارجی ما تابعی از سیاست داخلی است گفت: اگر در سطح داخل از انسجام ، وحدت و همدلی برخوردار باشیم قطعا در سیاست خارجی و بحث مذاکرات هسته‌ای هم موفق خواهیم بود.

وی افزود: دشمنان خارجی که به خاطر تحریم‌ها بابت یک کالا سود چند برابری از ما می گیرند قطعا درصدد کارشکنی برمی‌آیند لذا انسجام داخلی ما می تواند آن‌ها را ناامید کند و استانداری‌های ما در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

انتهای پیام

کد N760645

وبگردی