آفتاب

صدور حکم بازداشت پنج مظنون دیگر قتل نمتسوف/اعتراف یکی از مظنونان بازداشت شده

صدور حکم بازداشت پنج مظنون دیگر قتل نمتسوف/اعتراف یکی از مظنونان بازداشت شده

در حالی که بازرسان فدرال رسیدگی کننده به پرونده قتل بوریس نمتسوف، مخالف سرشناس دولت روسیه امروز(یکشنبه) از صدور حکم بازداشت پنج متهم دیگر در ارتباط با این قتل خبر دادند، بر اساس گزارش رسانه‌های روسیه، یکی از متهمان بازداشت شده این پرونده به دست داشتن در قتل نمتسوف اعتراف کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر مارکین، سخنگوی کمیته تحقیقات دولت روسیه برای رسیدگی به پرونده نمتسوف، در حساب توییتری خود گفت، کمیته تحقیقات درخواست بازداشت پنج نفر متهم دیگر را در ارتباط با قتل بوریس نمتسوف مطرح کرده است و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

روز شنبه رییس پلیس مخفی روسیه از دستگیری دو مرد قفقازی به ظن دست داشتن در ترور بوریس نمتسوف، منتقد و اپوزیسون دولت مسکو خبر داد.

این در حالی است که با بازداشت سه نفر دیگر به اتهام مشارکت در قتل نمتسوف، شمار متهمان بازداشت شده این پرونده به پنج نفر رسید. این پنج متهم عبارتند از: آنزور گوباشف، شاگید گوباشف،‌ رمضان باخایف، تیمورلنگ اسکرخانوف و زائور دادایف.

بازداشت این متهمان یک هفته پس از ترور بوریس نمتسوف در 27 فوریه سال جاری میلادی در شهر مسکو انجام شده است.

امروز همچنین دادگاهی در مسکو حکم داد که چهار تن از این متهمان همچنان در بازداشت باقی بمانند. دادگاه هنوز درباره تداوم بازداشت آنزور گوباشف حکم نداده است.

رسانه‌های روسیه امروز گزارش دادند که زائور دادایف دست داشتن در قتل نمتسوف را پذیرفته است.

ناتالیا موشنیکووا، قاضی دادگاه گفت که زائور دادایف در بیانیه ای جرم خود را در ارتباط با دست داشتن در ترور نمتسوف پذیرفته است. این قاضی دادگاه باسمانی شهر مسکو دستور داد تا زائور دادایف تا 28 آوریل در بازداشت باقی بماند.

انتهای پیام

کد N760630

وبگردی