آفتاب

معاون وزیر کشور: اخبار حکایت از شهادت دانایی فر دارد

معاون وزیر کشور: اخبار حکایت از شهادت دانایی فر دارد

معاون امنیتی وزیر کشور گفت که اخبار ما حاکی از این است که گروهبان دانایی فر به شهادت رسیده است.

به گزارش ایسنا، ذوالفقاری در حاشیه همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت گروهبان دانایی فر گفت: خبرهای اطلاعاتی ما بیشتر بر این دلالت دارد که ایشان شهید شده اند.

وی ادامه داد: طرف مقابل هنوز مستندی اعم از جسد یا فیلم در این باره ارائه نکرده است. اخیرا هم گفتند می خواهند با او مصاحبه کنند ، یک فایل صوتی را منتشر کردند که خیلی نمی توان به آن استناد کرد. اما اخبار یا دستگاه های اطلاعاتی ما بیشتر بر تاکید شهادت او دارد.

معاون امنیتی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا داعش برای ایجاد ناامنی در ایران تحرکاتی داشته است یا خیر؟ گفت: داعش در سال جاری تلاش زیادی کرد تا یک اقدام ضد امنیتی در کشور ما انجام دهد، اما خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی که وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه ها داشتند ، عمده تلاش‌های آن‌ها ناکام ماند و چند باند هم که برای انجام کار تجهیز کرده بودند ، منهدم شدند.

ذوالفقاری افزود: این باندها از بیرون مرزها برای انجام اقدامات ایذایی تجهیز شده بودند و یک بخش کار خود را متوجه کار مرکز کرده بودند تا با ایجاد ناامنی عملیات روانی خود را انجام دهند ولی به محض ورود به نقطه صفر مرزی کاملا کنترل شده بودند و دستگیر شدند.

معاون امنیتی وزیر کشور افزود: در جنوب شرق کشور هم مطلع شدید که مواد منفجره زیادی گرفته شد و برخی از این افراد در درگیری ها به هلاکت رسیدند.

معاون امنیتی وزیر کشور درباره موضوعات مورد بحث در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌ها گفت: در این همایش مروری بر وضعیت امنیت کشور در سال 93 داشتیم و نکاتی که باید در روزهای پایانی سال مورد توجه قرار گیرد را یادآوری کردیم.

وی گفت: در این جلسه معاونین سیاسی استانداری‌ها مسائلی را مطرح کردند و توضیحاتی راجع به آن‌ها داده شد.

وی ادامه داد: در ایام پایانی سال چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز را داریم که راجع به اینها بحث شد. همچنین مساله قیمت کالاها و رفت و آمد مردم مورد بررسی قرار گرفت تا به مردم در این زمینه اجحاف نشود.

وی ادامه داد: همچنین مساله مدیریت چهارشنبه آخر سال مطرح و تاکید شد که تا حد امکان دقت شود تا ان شاء لله از حوادث و سوانحی که عمدتا در اثر استفاده از مواد محترقه ایجاد می شود، جلوگیری شود.

ذوالفقاری افزود: همچنین در این جلسه تاکید شد که استانداران محترم در جلسات شورای تامین به بحث خدمات‌دهی در ایام نوروز توجه بیشتری کنند و پیش‌بینی های لازم را برای امنیت مردم داشته باشند. در این زمینه از جمله موضوعات مورد تاکید، جلوگیری از اسکان متفرقه در مکان‌های نامناسب و ناامن توسط مسافرین بود که در این زمینه باید مکان‌های امن با امکانات و خدمات لازم پیش بینی شود تا مشکلات سال های گذشته پیش نیاید.

معاون امنیتی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی های اصفهان نیز گفت: در این باره افراد مشکوک زیادی دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند اما فردی به صورت قطعی و با دلایل و مستندات به دستگاه قضایی معرفی نشد.

وی اظهار کرد: ما در جلسه هفته گذشته شورای امنیت کشور از طریق وزیر محترم کشور امکانات و پشتیبانی‌هایی را برای نیروهای عمل کننده در نظر گرفتیم و ان‌شاءالله بتوانیم کمک مناسبی به این نیروها داشته باشیم.

ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت پیگیری‌ها برای بازگرداندن ستار ریگی از پاکستان به ایران گفت: ما در این زمینه با پاکستان مکاتباتی داشته‌ایم و همچنین درخواست اعزام یک تیم به پاکستان را ارائه کرده‌ایم ودر حال حاضر داریم مقدمات سفر را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه فرد مذکور تحت تعقیب بود و پرونده قضایی داشت براساس پروتکل‌های فیمابین، او قابل استرداد است.

ذوالفقاری همچنین درباره وضعیت 4 ایرانی وارد شده به آب‌های ترکمنستان نیز گفت: این افراد در اثر طوفان راه را گم کرده و وارد آب‌های ترکمنستان شدند و طبق مقررات این کشور فعلا در بازداشت هستند.

وی با بیان اینکه مقررات عمده کشورهای همسایه ما در برخورد با اتباع غیرمجاز سخت گیرانه است گفت: ما در کشورمان با اتباع خارجی برخورد خوبی داریم اما کشورهای همسایه این گونه نیستند. ما افرادی را داریم که 6 بار از کشور طرد شده اما باز هم به کشور بازگشتند و در سال جاری نیز 550 هزار نفر از اتباع غیرمجاز که عمدتا افغان بوده‌اند را طرد کرده‌ایم.

2929

کد N760615

وبگردی