آفتاب

لندن با سفر وزیر خارجه اسکاتلند به نوار غزه مخالفت کرد

لندن با سفر وزیر خارجه اسکاتلند به نوار غزه مخالفت کرد

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که از تصمیم خود برای موافقت با سفر وزیر امور خارجه اسکاتلند به نوار غزه به منظور پیگیری بسته 752 هزار دلاری کمک انسان‌دوستانه ادینبورگ به این منطقه صرف‌نظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه اسکاتلندی "هرالد" گزارش داد که وزارت خارجه انگلیس با سفر حمزه یوسف، وزیر خارجه اسکاتلند به نوارغزه مخالفت کرده است.

حمزه یوسف در واکنش به این تصمیم وزارت امور خارجه انگلیس با نوشتن نامه‌ای به فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه دولت انگلیس گفت: اگرچه مقامات وزارت امور خارجه لندن ابتدا گفتند که می‌توانند از چنین سفری حمایت کنند اما پس از آن به من اطلاع داده شد که دیدگاه این وزارتخانه تغییر یافته و دیگر از سفر من به نوار غزه حمایت نمی‌کند.

این در حالی است که اواخر سال 2014 توبیاس الوود، وزیر امور خاورمیانه انگلیس و بارونس موریس، فرستاده تجاری نخست وزیر این کشور به این منطقه، از سوی لندن اجازه پیدا کردند تا به نوار غزه سفر کنند.

به گفته حمزه یوسف، مقامات انگلیس در توضیح اجازه ندادن به سفر وی به نوار غزه گفته‌اند این کار بر خلاف دستور کار اختصاصی امور خارجه لندن درباره نوار غزه است.

این درحالی است که وزارت امور خارجه انگلیس در وبسایت خود هرگونه سفر به نوار غزه از جمله ورود به این منطقه از طریق دریای مدیترانه شرقی را منع کرده است.

حمزه یوسف به عنوان وزیر امور خارجه دولت اسکاتلند قصد داشت به نوار غزه که همچنان تحت محاصره رژیم صهیونیستی است سفر کند تا مساله کمک انسان‌دوستانه دولت اسکاتلند به این منطقه به میزان 752 هزار دلار را پیگیری کند.

دولت اسکاتلند تابستان گذشته از این بسته کمکی به نوار غزه به منظور بازسازی ویرانه‌های بر جای مانده از حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به این منطقه خبر داد.

این درحالی است که از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال در اسکاتلند در ماه سپتامبر گذشته، دولت این منطقه با لندن دچار اختلاف شده است.

به رغم آنکه لندن وعده داده بود در صورت رای ندادن مردم اسکاتلند به استقلال از انگلیس اختیارات بیشتری به دولت این منطقه واگذار خواهد کرد، اما به گفته معاون وزیر اول اسکاتلند، این وعده‌ها هنوز محقق نشده‌اند.

انتهای پیام

کد N760590

وبگردی