آفتاب
سخنگوی وزارت کشور مطرح کرد:

پروسه انتصاب فرمانداران تکمیل می‌شود / انتخاب استاندار مرکزی تا 15 روز دیگر

پروسه انتصاب فرمانداران تکمیل می‌شود / انتخاب استاندار مرکزی تا 15 روز دیگر

سخنگوی وزارت کشور گفت: با انتصاب حدود 35 نفر پروسه انتصاب فرمانداران تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسینعلی امیری در حاشیه همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور در پاسخ به سوالی درباره تذکر رئیس جمهور درباره حضور افرادی در مناصب سیاسی که با گفتمان دولت زاویه دارند اظهار کرد: ما از ابتدا سعی مان بر این بوده کسانی که در وزارت کشور، استانداری ها و مناصب سیاسی مشغول می‌شوند ، از افرادی باشند که گفتمان دولت را قبول داشته باشند و معمولا افرادی از این جنس انتخاب شده اند.

وی گفت: فرمایش آقای رئیس جمهور برای ما لازم الانطباق است و ما حتما آن را مدنظر قرار داده و می دهیم.

امیری تصریح کرد:‌آن طور که آقای مقیمی فرمودند تعداد کمی از فرمانداران یعنی حدود 30 نفر باقی مانده اند که برای اینها هم از کسانی استفاده می‌شود که گفتمان دولت را قبول داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد تغییر می‌کنند ؟ گفت: خیر. ما 430 فرمانداری داریم. بخشی از فرمانداران در زمان مهندس میرولد منصوب شدند . 127 نفر هم در زمانی که من با حفظ سمت در معاونت سیاسی بودم ، منصوب شدند. آقای مقیمی هم دارند اینها را دنبال می‌کنند و دیروز هم سوال کردم گفتند حدود 35 تا 36 نفر باقی مانده اند که پروسه انتصاب فرمانداران تکمیل شود.

امیری گفت: وزیر محترم کشور نیز تاکید دارند تا در انتصاب ها کسانی منصوب شوند که گفتمان دولت را قبول داشته باشند و برنامه های دولت را بپذیرند.

سخنگوی وزارت کشور درباره وضعیت انتخاب استاندار برای استان مرکزی نیز گفت: انتصاب استاندار این استان تا 15 روز آینده مشخص خواهد شد.

ادامه دارد...

کد N760495

وبگردی