آفتاب
طالبی زاده:

اعتبار و امکانات حوزه ثبت اسناد کرمان افزایش یابد

اعتبار و امکانات حوزه ثبت اسناد کرمان افزایش یابد

کرمان - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خواستار توجه به ارتقای سطح اعتبارات و امکانات حوزه اداری ثبت اسناد و املاک کرمان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل روابط عمومی ثبت و اسناد استان کرمان، رضا طالبی زاده ظهر امروز در بازدید محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان صبح امروز در حاشیه بازدید دکتر پور ابراهیمی نماینده مرد م کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مهندس فتوت معاون برنامه ریزی استانداری کرمان و مهندسرودری مدیرکل بودجه استانداری کرمان از ادارهکل ثبت اسناد و املاک استان ، عملکرد این اداره کل را در حوزه های مختلف تشریح نمود.

رضا طالبی زاده ادارات ثبت اسناد و املاک را از مراجعی دانست که عموم مردم برای انجام امور مختلف خود همواره با آن در ارتباط هستند .

وی از جمله مهمترین وظایف ادارات ثبت اسناد و املاک به تثبیت مالکیت ها ، ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری و اجرای مفاد اسناد رسمی اشاره کرد.

وی با اشاره به دوایر اجرای مفاد اسناد رسمی اظهار داشت مردم با مراجعه به دوایر اجرای ثبت می توانند در دعاوی مستند به سند رسمی  بدون نیاز به طی تشریفات دادرسی دادگاه ها ، به مطالبات خود برسند.

طالبی زاده همچنین در خصوص اقدامات انجام گرفته در ثبت به سامانه های مختلف نرم افزاری اشاره نمود که موجب شفاف سازی فرایند هاثبتی موجود در دفترخانه ها ، وصول حقوق دولتی و همچنین جلوگیری از تخلفات شده است.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن ثبت شرکت ها ، این امر را یکی از آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای خدمت رسانی بهتر و سریع تر به مردم دانست .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در ادامه به مشکلات و نیازهای موجود در ثبت پرداخت و بیان داشت در حال حاضر شهرستان کرمان دارای یک واحد ثبتی است در حالیکه باید به سه حوزه ثبتی تقسیم شود.

وی ادامه داد در10 شهرستان استان کرمان اداره ثبت اسناد و املاک وجود ندارد که با توجه به تصویب چارت سازمانی جدید این اداره کل ، مقدمات تاسیس ادارات ثبت در این شهرستان ها فراهم گردیده و با همکاری فرمانداران برخی از شهرستان ها توانسته ایم با قرارداد های موقت مشکل ساختمان را برای این ادارات موقتا برطرف کنیم.

وی تصریح کرد مقایسه بین ادارات و دستگاه های وابسته به قوه قضائیه با ادارات دیگر صحیح نیست و این ادارات هم از جهت حجم ارباب رجوع و هم ازحیث سختی کار نیازمند توجه بیشتری هستند.

طالبی زاده با اشاره به عملکرد مثبت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، تامین امکانات و اعتبارات را در این اداره کل از مهمترین نیاز ها و ضرورت ها برشمرد و خاطرنشان کرد علاوه بر احتیاجات مختلف در بخش های عمرانی این اداره کل در حال حاضر با یک میلیارد و سیصد میلیون تومان کمبود اعتبار در بخش حقوق و دستمزد روبرو هستیم که در این خصوص توجه بیشتر مسئولین راخواستاریم.

وی در پایان توجه به مسائل و مشکلات مالی و زیربنایی را عامل مهمی در پیشرفت روزافزون و حرکت سریعتر ادارت ثبت در خدمت رسانی به مردم برشمرد.

کد N760385

وبگردی