آفتاب

تحولات منطقه محور دیدار سعد حریری با رئیس جمهور مصر در قاهره

تحولات منطقه محور دیدار سعد حریری با رئیس جمهور مصر در قاهره

نخست وزیر اسبق لبنان و رهبر جریان المستقبل این کشور در سفر خود به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و با وی در خصوص آخرین تحولات اوضاع جهان عرب گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان و رهبر جریان المستقبل در دیدار با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر در قاهره با وی در خصوص روابط دو جانبه میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

حریری تاکید کرد: ما در مرحله کنونی در جهان عرب با دشمنی مواجهیم که دست به اقداماتی علیه دین، ارزش‌ها و تمدن اسلامی می‌زند در نتیجه مجالی برای جانبداری از طرفی خاص در این مقابله نمی‌ماند.

وی افزود: میانه روی مساله مهمی برای مقابله با هرگونه تندروی است. ما دیدگاه‌هایی نسبت به ایران داریم اما این مساله به معنای این نیست که ما دشمن ایران هستیم.

در این دیدار غطاس خوری مشاور سعد حریری و باسم السبع یکی از وزرای سابق حضور داشتند.

پیشتر منابعی اعلام کرده بودند که حریری در جریان دیدار با عبدالفتاح سیسی مسائل منطقه و جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد و هدف وی از این سفر کسب حمایت کامل قاهره در کنار ریاض به عنوان دو قدرت سنتی جهان عرب است.

رهبر جریان المستقبل لبنان از حمایت سیاسی و مالی عربستان برخوردار است و به دنبال به دست آوردن حمایت مصر نیز هست تا دو قدرت اصلی جهان عرب را همزمان در کنار خود داشته باشد. وی در معادلات داخلی لبنان به حمایت این دو کشور نیاز دارد تا بتواند در برابر حزب الله حرفی برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام

کد N760332

وبگردی