آفتاب
در دیدار با معاون وزیر خارجه کره شمالی؛

اسد: سوریه و کره‌شمالی به دلیل استقلالشان هدف قرار گرفته‌اند

اسد: سوریه و کره‌شمالی به دلیل استقلالشان هدف قرار گرفته‌اند

رئیس جمهوری سوریه با معاون وزیر خارجه کره شمالی و هیات همراهش دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با سین هونگ چول، معاون وزیر خارجه کره شمالی عنوان داشت: آنچه که سوریه در گذشته نسبت به کره شمالی انجام داد و آنچه که کره شمالی در قبال سوریه انجام می‌دهد، در وهله نخست برخاسته از اصول اخلاقی دو کشور و بر مبنای کرامت ملی و وفاداری به دوستان است.

اسد عنوان داشت: سوریه و کره شمالی هدف قرار گرفته‌اند، چرا که از معدود کشورهایی هستند که از استقلال واقعی برخوردار هستند و آنها در یک جبهه علیه دشمنی واحد که می‌خواهد هویت ملی مردمان این دو کشور تغییر دهد، قرار دارند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی تصریح کرد: گسترش روابط دو جانبه تاریخی میان سوریه و کره شمالی از اصول اولیه در حاکمیت پیونگ یانگ است و کره شمالی از ارائه هیچ تلاشی برای پشتیبانی از مردم سوریه در دفاع از حاکمیت و استقلال سوریه دریغ نخواهد کرد و در کنار مردم سوریه برای مقابله با تروریسم می‌ایستد.

پیشتر نیز فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با معاون وزیر خارجه کره شمالی و هیات همراه وی بر حمایت دمشق از این کشور در برابر توطئه‌ آمریکا و حق کره شمالی در دفاع از حاکمیت و استقلال خود تاکید کرد و گفت: سفر هیات کره شمالی نشان دهنده حمایت این کشور از مردم و رهبران سوریه به ویژه در شرایط کنونی است.

معاون وزیر خارجه کره شمالی نیز حمایت کشور خود را از دولت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم اعلام کرد و گفت: ما ا طمینان داریم که مردم سوریه تروریست‌ها را شکست خواهند داد.

انتهای پیام

کد N760318

وبگردی