آفتاب
زرگرپور مطرح کرد:

توقف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به دلیل اختلاف شهرداری و اداره گاز

توقف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به دلیل اختلاف شهرداری و اداره گاز

اصفهان – استاندار اصفهان از توقف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز در پارکینگ‌های شهرداری اصفهان به دلیل اختلاف دو ارگان شهرداری و اداره گاز منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به تخصیص اعتبار ۷۰ درصدی به استان اصفهان از محل اعتبارات استانی، ملی و ردیف بودجه‌هایی از جمله جرایم راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران و غیره اظهار داشت: کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان اصفهان ۶۲۸ میلیارد تومان بوده است که تا کنون ۹۵ درصد در بخش استانی و ۷۵ درصد در بخش اعتبارات ملی به استان اصفهان تخصیص یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه میزان جذب اعتبارات استانی توسط دستگاه‌های دولتی کمتر از میزان پیش‌بینی شده بوده است، افزود: البته باید توجه داشته باشیم که دستگاه‌ها تا پایان تیر ماه فرصت جذب اعتبارات را دارند از این رو از آنها می‌خواهیم نسبت به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

کاهش ۲۵ درصدی بارش‌های استان اصفهان در ۶ ماه گذشته

استاندار اصفهان در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت بارندگی‌های سطح استان اصفهان طی ۶ ماه گذشته کرد و افزود: در این بازه زمانی  میزان بارندگی استان ۷۷.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بارش بلند مدت با کاهش ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در مرکز، شرق و شمال شرق شهرستان اصفهان نیز بیان داشت: پیش‌بینی‌های هواشناسی بیانگر بارش‌هایی تا اوسط اردیبهشت سال آینده است که امیدواریم تحقق یابد.

زرگرپور ادامه داد: همچنین هواشناسی پیش‌بینی کرده است که طی هفته‌‌های آینده کاهش شدید دما را خواهیم داشت که امیدواریم این پدیده به محصولات کشاورزی و باغات آسیبی نرساند.

وی بارش‌های حوضه آبریز زاینده‌رود در سال جاری هم اندازه با سال گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: تنها معضل کنونی بارش‌ها دراین حوضه نوع بارش‌ها بوده که سال گذشته در همین زمان در ایستگاه چلگرد ۱۰۰سانتی متر برف بوده و در حال حاضر این میزان به ۳۰ سانتی متر رسیده است.

زرگرپور تامین آب شرب را از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسئولان استان اصفهان عنوان کرد و افزود: در استان اصفهان در طول سال حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در این بخش مصرف می‌شود و در این راستا کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و معدن در دستور کار قرار گرفته است.

تجهیز ۵۷ دستگاه دولتی به ذخیره آب استراتژیک

وی با اشاره به پیگیری ذخیره آب استراتژیک در دستگاه‌ها و اماکن عمومی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: دستور انجام این طرح به تمام ارگان‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌های استان اصفهان داده شده است و تاکنون ۵۷ دستگاه نسبت به تحقق آن اقدام کرده‌ند.

استاندار اصفهان نصب سیستم کاهنده بر روی کنتورهای آب دستگاه‌‌های دولتی، بیمارستان‌ها، مراکز نظامی، هتل‌ها و ساختمان‌های مسکونی بزرگ را از دیگر طرح‌های ارایه شده در راستای ایجاد امنیت در تامین آب شرب استان اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: در این راستا تاکنون ۸۴ دستگاه در سطح استان اصفهان این سیستم را نصب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هر ۲۰۰ هزار خانوار می‌توانند با استفاده از سیستم کاهنده مصرف آب یک متر مکعب بر ثانیه صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند، افزود: این میزان کاهش مصرف در یک سال به ۹۰ متر مکعب بر ثانیه می‌رسد.

زرگرپور در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در شهرستان اصفهان اظهار داشت: اولین طرح اجرایی شده در خصوص کاهش آلاینده‌های هوا در شهر اصفهان حذف مازوت مصرفی نیروگاه‌ها در شهر اصفهان بود که علی‌رغم مخالفت‌های زیاد به موفقیت اجرایی شد.

وی اجرای طرح مقابله با موتورسیکلت‌های متخلف را نیز از دیگر طرح‌های در حال اجرا برای کاهش آلاینده‌های شهر اصفهان دانست و گفت: این طرح از روز گذشته به صورت جدی کار خود را آغاز کرده است.

توقف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز درپارکینگ به دلیل اختلاف شهرداری و اداره گاز

استاندار اصفهان در ادامه از توقف ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز در پارکینگ‌های شهرداری اصفهان پرده برداشت و افزود: این اتوبوس‌ها به دلیل اختلاف دو ارگان شهرداری و اداره گاز منطقه‌ای متوقف بودند که با رفع مشکلات وارد چرخه حمل و نقل شهر اصفهان خواهند شد.

وی اظهار داشت: تا قبل از وارد شدن این تعداد اتوبوس گاز سوز به چرخه حمل و نقل شهر اصفهان تنها ۵۰ عدد از اتوبوس‌های شهر اصفهان گازسوز بودند.

زرگرپور با اشاره به افزایش ۵۲ روزه روزهای هوای سالم در شهر اصفهان افزود: در سال گذشته تا ۱۷ اسفند ۲۵۷ روز هوای سالم داشتیم و این در حالی است که در سال جاری تعداد روزها با هوای سالم ۳۰۹ روز بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اصفهان هوای پاک را تجربه نکرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان سه کریدور فرسایش بادی وجود دارد، ادامه داد: محور خور، آران تا نایین و شهرستان برخوار تا تالاب گاوخونی کریدورهای فرسایش بادی استان اصفهان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در ادامه کاشت طاق زار در کریدورهای فرسایش بادی استان اصفهان را امری ضروری عنوان کرد و افزود: در این راستا باید به مدت دو سال کل پساب استان اصفهان به این امر اختصاص یابد.

زرگرپور ادامه داد: تا دو سال آینده باید ۱۰ هزار هکتار طاق‌ زار در استان اصفهان کاشته شود تا از مشکلات بعدی آن جلوگیری کرد.

وی کوره‌های آجرپزی را از جمله تهدید کنندگان بزرگ شهر اصفهان در بحث آلودگی و ریزگردها دانست و افزود: این کوره‌ها به دلیل آسیب‌هایی که به محیط زیست می‌زنند و برداشت‌هایی که از منطقه شرق اصفهان دارند آسیب‌های جبران ناپذیری را به منطقه وارد کرده‌اند که برخورد با آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: این کوره‌ها علاوه بر آلایندگی و مشکلات زیست محیطی که به وجود آورده‌اند در راستای اشتغال نیز با بکارگیری نیروهای افاغنه غیرمجاز تخلفات زیادی داشته‌اند.

کد N760311

وبگردی