آفتاب
رهبر مسیحیان لبنان در دیدار با سفیر ایران:

توافق هسته‌ای ایران در در حل مشکلات منطقه و لبنان موثر است

توافق هسته‌ای ایران در در حل مشکلات منطقه و لبنان موثر است

رهبر مسیحیان لبنان گفت: بدون شک توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۵+۱ تاثیر به سزایی در حل مشکلات منطقه و لبنان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتحعلی، سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با بشاره راعي رهبر مسيحيان ماروني لبنان، انطاكيه و مشرق زمين ملاقات و در خصوص تحولات لبنان و منطقه گفتگو كرد.

بشاره راعي در اين ملاقات با تاكيد بر شرایط حساس کنونی لبنان و منطقه و با اشاره به مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با مجموعه کشورهای ۵+۱ ابراز امیدواری کرد این مذاکرات در اسرع وقت به نتیجه لازم برسد و اظهار داشت: بدون شک توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۵+۱ تاثیر به سزایی در حل مشکلات منطقه و لبنان خواهد داشت.

رهبر مسیحیان لبنان بر ضرورت همگرایی بیشتر کشورهای منطقه با یکدیگر جهت مقابله با تهدیدات موجود تاکید ورزید و اظهار داشت: همگرایی میان کشورهای منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و کشور لبنان نیز می تواند در موضوع انتخابات ریاست جمهوری، از این همگرایی بهره مند شود.

  فتحعلی نيز ضمن تشریح آخرین وضعیت تحولات منطقه، به تلاش های جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد همگرایی بیشتر در میان کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران گام های زیادی برای تقویت روابط خود با دیگر کشورها برداشته و معتقد است مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود.

کد N760289

وبگردی