آفتاب

هلاکت صدها داعشی در صلاح الدین عراق/پیشروی ارتش در صلاح الدین ادامه دارد

هلاکت صدها داعشی در صلاح الدین عراق/پیشروی ارتش در صلاح الدین ادامه دارد

یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن دست کم 650 داعشی طی دو هفته گذشته در استان صلاح الدین واقع در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، با ادامه عملیات ارتش عراق و نیروهای داوطلب هم‌پیمان آن‌ها و بمباران پایگاه‌های داعش در دو شهر العلم و الدور واقع در نزدیکی شهر تکریت که با هدف مسدود کردن مسیر امداد رسانی به این تروریست‌ها انجام شد یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن دست کم 650 داعشی طی دو هفته گذشته در استان صلاح الدین خبر داد.

این منبع با اشاره به ادامه ورود نیروهای نظامی به این استان با هدف آماده سازی ارتش برای آغاز عملیات در تکریت، گفت: این نیروها بارها در مسیر خود به سوی استان با اعضای داعش درگیر شده‌اند.

منابع نظامی در استان الانبار (واقع در غرب بغداد) نیز اعلام کردند که تمامی تحرکات داعش در الفلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار را تحت نظر دارند.

این منبع افزود: اطلاعات ما حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش برای قطع آب رودخانه فرات برنامه‌ریزی می‌کندتا خود را برای آغاز حمله‌ای گسترده به منطقه عامریه در الفلوجه آماده سازد.

با وجود مقاومت نیروهای دولتی در دو کشور عراق و سوریه و حملات هوایی نیروهای ائتلاف، گروه تروریستی داعش در مناطق وسیعی از عراق و سوریه کنترل دارد.

با این حال نیروهای عراقی به پیشروی خود در البوعجیل استان صلاح الدین ادامه می‌دهند و موفق شده‌اند خودروی یک عامل انتحاری را منهدم کنند.

شبکه خبری المنار لبنان نیز از عملیات گسترده ارتش عراق در دو منطقه البوعجیل و الدور در استان صلاح الدین خبر داد.

این عملیات که با کمک نیروهای داوطلب مردمی آغاز شده است، تاکنون منجر به ورود ارتش عراق به منطقه فرمانداری الدور و بیمارستان اصلی شهر و همچنین پاکسازی چند محله شده است.

همزمان نیروهای ارتش عراق از منطقه العلم در زیر آتش شدید موشک باران منطقه به سوی البوعجیل پیشروی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N760249

وبگردی