آفتاب

لاریجانی، فرهادی، حجتی و ستاری در همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری

لاریجانی، فرهادی، حجتی و ستاری در همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری

همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه با سخنرانی رییس مجلس، وزرای علوم و ارتباطات، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، رییس دانشگاه آزاد و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه به همت مرکز پژوهش‌های مجلس در روز سه شنبه 19 اسفند از ساعت 8:30 تا 12 در ساختمان مشروطه مجلس برگزار می‌شود.

روز اول این همایش در روز شنبه 16 اسفند جهت برگزاری پنل های تخصصی در محل مرکز‌ پژوهش‌های مجلس برگزار شد که در آن بسیاری از مدیران، خبرگان و اساتید دانشگاهی حضور داشتند. این پنل‌ها در پنج حوزه فناوری‌های نوین، ITC، بیوتکنولوژی، هوافضا، تجاری‌سازی فناوری و سیاستگذاری کلان بود که جمع‌بندی پنل‌های ارائه شده در روز سه‌شنبه ارائه خواهد شد.

در این همایش علاوه بر سخنرانی ستاری، فرهادی، حجتی، لاریجانی و جلالی، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و نمایندگان مجلس به عنوان مدعو حضور دارند که هدف این همایش مشخص کردن اولویت‌های سیاستگذاری در حوزه فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه است.

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این رابطه گفت که همایش سیاست های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه در راستای تبیین الزامات سیاست فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه و به منظور تحقق سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص «علم و فناوری» از طریق انسجام بخشی در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در حوزه علم و فناوری، برگزار می‌شود.

به گفته وی، سیاستگذاری در نظام ملی نوآوری،سیاست‌های حمایت از تجاری سازی فناوری و نوآوری، اولویت‌ها و سیاست‌های کلان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولویت های سیاستگذاری حوزه زیست فناوری و چگونگی اجرای آنها و اولویت‌های سیاستگذاری در حوزه هوانوردی جزء محورهای برگزاری این همایش یک‌روزه هستند.

جلالی تاکید کرد که برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه ششم توسعه جهت انسجام، هماهنگی، سازگاری و انطباق با اوضاع و احوال و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور امری ضروری است که در این راه مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی پژوهشی مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در کلان برنامه ایفا می کند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه ارتباط با نخبگان و صاحبنظران کشور و دریافت نظرات و پیشنهادات آنها با تکیه بر آسیب‌شناسی برنامه‌های پیشین بخصوص برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه و شناسایی اولویت‌های سیاستگذاری فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه را هدف اصلی برگزاری این همایش برشمرد.

انتهای پیام

کد N760005

وبگردی